Nekromanti rollspel, när, hur?

Klon

Hero
En som erbjuder intressanta möjligheter, fast det brukar de flesta göra, annars finns det ju inget att spela på direkt.
Tänker inte falla in i det där att det inte spelar någon roll vilken sorts värld det är bara den är välgjord, charmig eller så...
tycker visst det spelar roll.

Den spelvärld är bäst som jag för tillfället vill spela i, inget annat.
Sen så finns det vissa som tilltalar mig mer än andra lite generellt.

Discworld: Tilltalar mig för humorns skull
Shadowrun: För att jag älskar cyberpunk
Fallout: Spelade de två spelen på datorn för vad var det nu, 8 år sen kom de va?
fastnade för evigt. Det är roligt med postapokalysm.
Mutant: Det är ju bara för härligt med muterade djur och ett postapokalyptiskt sverige (talar om nya verisionen, ja)
Eon: Det känns lite episkt på något vis, gillar dvärgsamhället mest....
Mutant Chronicles: För det är sånt röj, och så härligt mörk och...

Skulle säkert komma på ett par till om jag orkade, men det gör jag inte!! :gremsmirk:

Johan K

Gammal & dryg
Japp ! På ett ungefär ja !

På ett ungefär så mendade jag.
Alla fina idéer som man får i skallen brukar ju, oftast, vara hur bra som hellst. men av någon outgrundlig anledning så blir det totalstopp när man ska få ner det på papper.

thark

Hero
Re: Japp ! På ett ungefär ja !

Stopp och stopp, när ideflödet väl slutat så man har koncentration till övers nog för att greppa en penna (jag MÅSTE fan köpa en sån där fick-band-inspelare) så brukar man ju redan ha glömt hälften... förmodligen den bättre hälften. :-/

(Kommer plötsligt att tänka på polaren som tappade en flaska explorer med ca 40% kvar i backen, och konstaterade "fan, det var säkert de 40% som all alkohol var i som var kvar".. :))