Att spelleda Starwars med hembränt! (långt)
För många år sedan (7-8 tror jag), hände detta. Jag och en kompis hade suttit i solen och spånat på en karaktär som han skulle spela i SW. Vi drack en massa öl, det var varmt och vi blev lite rusiga.
På kvällen skulle vi spela, och jag skulle vara SL (som vanligt). Vi passade på at köpa mer öl på vägen till spelmötet. Dock lyckades min kompis få in plastpåsen i sitt cyckeldäck, varpå all öl föll i marken.....
....vi kom fram till slut, fast med tämligen omskakad öl.
Spelandet började, och vi fortsatte att dricka öl. Ölen tog slut, ock stämningen skönk markant i rummet. Förslaget var att köpa mer, men vi hade inte tillräckligt med pengar.
"Jag har ju hembränt hemma" sade en av oss....varpå alla jublade.
Snabbt fram med lite groggvirke, som tog slut snabbt skall tilläggas. Stora glas togs fram, och humöret var nu på topp.
Spelarna hade precis landat på en djungel planet, när den första spelaren började må illa.....lösningen: hans karaktär dog, medan han spydde, för att sedan åka hem för att sova.
Äventyret fortsatte, likväl som drickandet...detaljerna började nu att bli suddiga för mig som SL, men jag visste att spelarna skulle ta sig in i en bunker kontrollerad av imperiet. Ungefär samtidigt då första striden skulle bryta ut, somnade den första av spelarna i soffan....
....medan de andra slog sina t6:or vaknade han till då och då, med fnissande och svamlande utsagor om att hans karaktär skulle återvända till skeppet.
Själv hade jag börjat att tappa konceptet helt, men som ett mirakel lyckades vi spela klart äventyret...
...jag snabbade upp processen genom ett genidrag som bara en SL kan ta till: ha ihjäl alla och det snabbt.
Nej, sprit och rollspel går inte hand i hand...om det inte är måttliga mängder av bägge /images/icons/smile.gif
"When the DM laughs it is already to late"