Nekromanti Rollspel.nu är tillbaka

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Rollspel.nu är tillbaka
I början av mars blev vi med all önskvärd tydlighet varse att Rollspel.nu inte är något som kan tas för givet. En olycklig hårddiskkrash blev slutet för den gamla servern Galilei och på grund av otur och strul tog hjärt-lungräddningen på Rollspel.nu längre tid än någon av oss hade räknat med. Dels för att vi ville hitta att bra alternativ och dels för faktorer vi inte kunde påverka.

En hårddiskkrash, som sagt. Det mesta kunde räddas men på grund av ett dåligt script och oerhörd otur försva... (1744 fler tecken)

Gå till artikeln

Johan K

Gammal & dryg
Som sagt, hatten av för att alal ni som var involverde idetta ordnade upp så att wrnu kom upp igen !
Hatten av för detta !!
Finns det något som jag kan göra så ställer jag mer än gjärna upp & hjälper till. Den enda begränsningen är att jag överhuvudtagen inte kan nått om programering eller nått liknande. Så det går bort för min del, men dt jag kan hjälpa till med gör jag mer än gjärna !

/ Johan K, som återigen lyfter av hatten för alla som gjort det möjligt att starta upp sidan igen !!

solvebring

Superhero
Hur det än är så blir man jätteglad nu när det är tillbaka.
Jag kan lova att det har saknats mycket, och att det inte är allt annat än just MEGASUPER att Rollspel.nu är tillbaka.

Hurra - Hurra - Hurra - Hurra! ! ! !

:gremgrin:

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Vad skönt att allt gick bra och sajten kunde återupprättas! Stort eloge till Gardener m fl för detta, och grattis till det nygamla chefredaktörskapet, Yassilus!

Hälsar

Christian

Marcus J

Hero
Ni ska ha stort tack för det arbete ni lägger ner på sidan. Det uppskattas enormt.

Om det finns något som jag kan hjälpa till med så gör jag gärna det. Jag kan dock absolut inget om webbdesign och har nästan inga pengar (Just nu). Men om det finns något som vilken apa som helst kan göra och som det behövs folk till så är det bara att slänga i väg ett pm eller mail.

/Marcus har saknat rollspel.nu

Troberg

Sinister eater
Snyggt jobbat Gardener!

Som sysadmin för diverse system så vet jag vilken press man jobbar under när något går ner (eller som senast för mig, de två centrala servrarna i nätverket blir stulna). Det känns ungefär som en brottningsmatch, där någon stackare får storstryk men ändå kämpar på medan publiken skanderar "You fucked up!" i kör.

Så, bra jobb!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Apropå den försvunna veckan

"En hårddiskkrash, som sagt. Det mesta kunde räddas men på grund av ett dåligt script och oerhörd otur försvann datan från veckan precis innan sidan gick ner."

Är det någon som minns vilka diskussioner och trådar som försvann? Jag kan i alla fall inte minnas något särskilt.

Storuggla

Champion
Re: Apropå den försvunna veckan

Jag ser inte "Tack för ett kul Dancon, Dante!" eller vad nu tråden kan tänkats heta. Det är å andra sidan den enda som jag kommer ihåg...

Storuggla, gröt i nyllet

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Instämmer helt med förefågende talare!

Vad skönt att allt gick bra och sajten kunde återupprättas! Stort eloge till Gardener m fl för detta, och grattis till det nygamla chefredaktörskapet, Yassilus!
Instämmer helt med förefågende talare!

Jarre

Swordsman
Det har sagts förut, men jag instämmer med råge i "bra jobbat, Gardener!" Jag väntar med spänning på to-do-listan när den kommer, för att se om jag kan hjälpa till med något.

Lorindor

Veteran
Ja, jag har fått tillbaks mitt liv!

Eller... hur är det nu?

- Lorindor, överlycklig i alla fall

Dewil

Skrivbordsgeneral
Vad kan vi göra?

Nu har WRNU haft två lååååååånga driftavbrott inom ett år. En gång är ingen gång, två gånger är en vana.

Vad kan vi göra för att förhindra att det sker igen i höst?

Dewil