Nekromanti Rollspel.nu, Flamewar! Spelet

God45

#PrayersForBahakan
[FONT=Times New Roman, serif]Ett spel för fyra spelare om att ha en poänglös diskussion som inte handlar om rollspel på Sveriges bästa rollspelsforum. Spelet är i fyra steg:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Steg 1: Slumpa fram en Moderator. Moderatorn får 4 poäng mindre varje gång hon får poäng men kan "Banna" ett användarkort varje runda efter att korten spelats ut med baksidan upp men innan de vänds. Att banna ett användarkort göra att spelaren som spelade det automatiskt förlorar rundan.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Steg 2: Varje spelare väljer en av kortlekarna. Spelaren till höger om moderatorn börjar att välja och sedan går man medsols runt bordet. Spelaren som börjar välja är härefter spelare 1. Varje spelare får också 10 poäng.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Steg 3: Varje runda spelar spelare 1 ut ett av sina användarkort med baksidan uppåt framför sig. Han sattsar sedan en summa "popularitets" poäng (minst 1 och högst 5) som han lägger i WRNU högen. Alla de andra spelarna gör sedan samma sak och måste antingen satsa lika mycket som den tidigare spelare som sattsat högst antal "popularitets" poäng eller betala 2 poäng till spelaren som sattsat flest poäng. Om någon höjer insattsen fortsätter man gå runt bordet tills att ingen höjer insattsen mer eller alla utom en spelare valt att hopp av. Efter att alla spelarna spelat ut ett kort och moderatorn sagt namnet på ett användarkort som hon vill banna vänder alla upp sina kort och avslöjar värdet på det (notera att vissa användarkort har specialförmågor som kan modifiera omgången där de spelas). Varje spelare rullar sedan 1d6 och lägger till det på värdet på sitt användarkort. Den som har det högsta sammanlagda värdet får sedan alla "Popularitets poäng" i potten. När ett användarkort blivit spelat är det förbrukat, släng det i "Jag bryr mig inte längre!" högen.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Steg 4: Spelet slutar när endast 1 spelare har några "Popularitetspoäng" kvar eller efter 4 rundor.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Kortlekarna:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Moderatorkåren:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Cissi: 7[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Krille 6. Förmåga: "Ät glass" (alla spelare som äter glass när det här kortet spelas får ta en Popularitetspoäng ifrån någon annan)[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Forum krasch: Den här rundan försvinner ut i etern. Användarkort som spelats försvinner men "Popularitetspoäng" går tillbaks till de som satsade dem.[/FONT]

Man Mountainman[FONT=Times New Roman, serif]: 1[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Veteraner:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Krank 8[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Recca 6[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Anth 5[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Konrad Konvalj 4[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Vetenskapsrådet:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Sapient 2 "Meta-analys": Om spelaren skriker ordet "Bevis!" när han vänder upp Sapient kortet så måste resten av spelarna också skrika det. Den sista spelaren som skriker bevis förlorar automatiskt rundan.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Obak 2 "Jag tror det här är bullshit": Spelaren som spelar Obak dubblar värdet på sin D6 rullning.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]RasmusL 4[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Ond bråd död 4[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Jag ska bara skriva en kommentar till i tråden sedan ger jag upp...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]MattiasLejbrink: 5[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]God45 2 "Jag tänker skriva ett passivt aggresivt spel om det här!". Spelaren av Moderatorkåren får bannan ett av andändarkorten som spelats den här rundan medan hon kan se korten på bordet.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Vimes 4[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Kloptok X "Kan vi ha lite nyansering tack?". När Kloptok spelas är alla användarkorts värde lika med det högsta användarkortet som spelats den här rundans värde.[/FONT]

RasmusL

Champion
Undantagsregel (jag bara antar att spelet har en AW-ig "to do it do it"-mentalitet):

*Om du någon gång under spelet lär dig något nytt som får dig att byta åsikt: säg "fagott" och du vinner automatisk spelet utan att någon får passera gå. Sannolikheten för att detta ska ske är extremt liten och det finns på wrnu ännu inga bekräftade fall.