Nekromanti Rollspel.nu Harlem Shake

!Paxen

Swashbuckler
MattiasLejbrink said:
Okej det är lite löjligt med mems ibland. Okej, Harlem Shake är "nästa Gangnam Style". That being said, här är Rollspel.nu Harlem Shake.

Rollspel.nu Harlem Shake
Fy fan vad jag hatar dig just nu. Jag har 1) försökt vara borta från forumet för att försöka förbätta mitt psyke och 2) undvika Harlem Shake bara för att jag inte vill att det ska bli som Gangnam Style igen.

Nu måste jag skriva ett inlägg om detta samtidigt som jag måste försöka ta reda på ursrunget för Harlem Shake. Farväl, närmsta 2 timmar.

För att det inte ska missförstås, jag hatar inte dig något, man måste ju överdriva. Det var faktisk roligt, och min sambo tyckte att det var speciellt roligt att se mig börja gråta. :gremlaugh:

MattiasLejbrink

Swordsman
!Paxen said:
MattiasLejbrink said:
Okej det är lite löjligt med mems ibland. Okej, Harlem Shake är "nästa Gangnam Style". That being said, här är Rollspel.nu Harlem Shake.

Rollspel.nu Harlem Shake
Fy fan vad jag hatar dig just nu. Jag har 1) försökt vara borta från forumet för att försöka förbätta mitt psyke och 2) undvika Harlem Shake bara för att jag inte vill att det ska bli som Gangnam Style igen.

Nu måste jag skriva ett inlägg om detta samtidigt som jag måste försöka ta reda på ursrunget för Harlem Shake. Farväl, närmsta 2 timmar.

För att det inte ska missförstås, jag hatar inte dig något, man måste ju överdriva. Det var faktisk roligt, och min sambo tyckte att det var speciellt roligt att se mig börja gråta. :gremlaugh:
No offense taken :gremsmile:

Anchorman

Swashbuckler
Hoppas verkligen den här trenden dör ut så snart som möjligt.
Harlem shake är en riktig dansstil som funnits länge, det är en stor kulturell grej i harlem. Den här trenden är bara pinsam.

youtube.com/watch?v=IGH2HEgWppc

Recca

Femme Fatale
Anchorman said:
Harlem shake är en riktig dansstil som funnits länge, det är en stor kulturell grej i harlem. Den här trenden är bara pinsam.

Hade du brytt dig lika mycket om de dansat tango? Tango är ju nationaldans i Argentina. Är det en annan sak?

Jag förstår hur det skulle kunna va en annan grej men samtidigt så är det ju publicitet också.

Anchorman

Swashbuckler
Recca said:
Anchorman said:

Hade du brytt dig lika mycket om de dansat tango? Tango är ju nationaldans i Argentina. Är det en annan sak?

Jag förstår hur det skulle kunna va en annan grej men samtidigt så är det ju publicitet också.

Förstår inte riktigt vad du menar men det dem dansar har ju inget med harlem shake att göra, jag bryr mig nog mer eftersom jag själv är streetdansare och undervisar i det, min kunskap om Tango är inte särskilt stor.

Men om det kommer en låt och en trend där man ska "Do the tango" och sen gör nåt helt annat så hade jag nog tyckt det var tråkigt ja.

JohanKarlsson

Not the one
Anchorman said:

Dude, chill out.
Det är ett skämt, och det är roligt,
och ingen tar skada.

Sodivra

Champion
Recca said:
Intressant det där, att det dykt upp en harlem shake, en dans från ett område med historia av sociala problem, och inte en tango shake eller någon annan shake uppkallad efter en dans som är kulturellt etablerad i vit medelklass. Kanske det har något att göra med........

....privilegie???

Jag skulle gärna se lite video på hur riktig harlem shake ser ut.

Sodivra

Champion
Ond bråd död said:
Privilegie?
Exotisering egentligen, men det var inte lika roligt att trolla Recca med det.

Harlem shake är en exotisk dans som svarta i Harlem dansar. Svarta, dom är så craaaaazy oh lord jesus. Då är det roligare att skämta om det än om tråkiga danser som tango och lindy hop och sånt, sånt som vita amerikaner själva dansar eller känner folk som dansar.

Det är vad jag tror iallafall.

Jag kanske verkar tråkig, men jag är med Anchorman här. Jag visste inte att Harlem shake var en riktig dans. Nu när jag vet det tycker jag att memet har en trist attityd.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos MC said:
Jag kanske verkar tråkig, men jag är med Anchorman här. Jag visste inte att Harlem shake var en riktig dans. Nu när jag vet det tycker jag att memet har en trist attityd.
Samma här.

solvebring

Superhero
Re: Da real shit?

Kan någon dra den officiella helhetsversionen om hur riktig harlem shake kom till och hur den här skumma i-gangnam-fotspår-trenden uppstod av det. Av wikipedia att döma var det nån snubbe som skapade den riktiga dansen redan 1981?

JohanKarlsson

Not the one
99% av alla som har roligt åt Harlem skake memet
har ingen aning om att det finns en dans som heter så.
Ingen driver med svarta från Harlem.
Det är en massa folk som dansar och har skoj
och sprider positiv energi via youtube.
Vi har för lite sånt i vår värld
och bör ta vara på det lilla vi har.
Så tycker jag.