Arvidos MC said:
Recca, Vitulv:
Ärligt talat, jag tycker som Anchorman och Harlemborna i videon, att det är drygt när någon tar namnet på ens grej och gör något annat med det. Sen nämnde jag privilegie för att retas med Recca, förlåt.
"att det är drygt när någon tar namnet på ens grej och gör något annat med det" - gör något som är töntigt eller dåligt menar du väl? Eller snarare just det där med privilegie som du tryckte på innan.
För när de svarta snodde n-ordet och bögarna snodde ...ja, bög. Så var det ju positivt.
Men det är ju inte samma sak. Jag argumenterar inte ens emot dig, Arvidos. Jag har förstått precis er position till 100% och jag håller med er. Jag saknar liksom inte varken analysförmåga eller empati. Men tycker att det kändes som ett lite inkonsekvent uttalande precis här ovan. För det kan ju inte endast handla om att "ni tog nåt som va mitt o gjorde nåt annat av det" för i så fall skulle våra bilar va tvungna att rulla på fyrkantiga hjul (typ. ok, knäpp liknelse men ni fattar kanske). Det blir med ens fel att uttrycka sig så kort som du gör ovan här precis.
Vidare så förstår jag inte ditt ret faktiskt. Antar att det ska vara nån sorts liknelse till mina feministiska åsikter?
Edit: Jag kanske är lite Autistisk nu igen men jag är absolut inte irriterad utan läs mig med snällrösten så ligger ni rätt i volym och tonläge.