Nekromanti Rollspel.nu-logo-brainstorming!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hej hörni!

I min jakt på den perfekta logotypen till Rollspel.nu vänder jag min nu till er, den bästa av läsekretsar!

Hjälp mig att komma på symboliska representationer som kan användas för att beskriva vår hobby.

Det kan vara allt från grejer som används vid själva spelandet till saker hämtade från spelens genrer. Eller nånting helt annat.

Överös mig med förslag på symboler! Inget är för skumt, konstig eller oviktigt. Det är brainstorming vi snackar om. Ge mig allt!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ett sånt där serietidningsmoln som symboliserar slagsmål? =)

Drakar. Alla gillar drakar. Även jag som är anti-fantasy. Kanske något genreblandande, typ en drake, ett rymdskepp och... cthulhu?

Rollformulär? Plötsligt ser jag framför mig en bild av två rollformulär som ligger delvis på varandra, och där rollpersonerna i "rita din rollperson"-rutorna slåss mot varandra...

Fantasi - ett antal personer som är vända mot varandra, och ur deras öppna huvuden strömmar underliga färger och figurer... Bokstavlig brainstorm!

En spelledarskärm? Även om jag inte använder dem ser jag dem definitivt som hobbysymboliskt.

Sodivra

Champion
En kristallkule-liknande sfär med ett kugghjul runt, likt en lagerkrans!

"Clouds and dice", lixom, sfären är fiktionen kugghjulet är systemet.

Sodivra

Champion
En kopp varm choklad/kaffe/te med marshmallows i, fast marshmallowsarna är tärningar!

Jag tänker mig en lagom schetig kopp i Åke Rosenius-stil!

anth

Vetefan
För mig är den bild som jag förknippar med rollspel våra gremlin-smileys. :gremsmile:

Kan man inte utgå från någon av dem och göra en logga?

Sodivra

Champion
anth said:
För mig är den bild som jag förknippar med rollspel våra gremlin-smileys. :gremsmile:

Kan man inte utgå från någon av dem och göra en logga?
GREMLINGS I PRIDEPARAD, REGNBÅGSBANDEROLLER OCH TÄRNINGAR PÅ PINNAR

krank

Arvidos MC said:

Det där är en helt sjukt cool id+e.

gizmo

temporary sunshine
något att bolla på forumsöl..
vore det en trailer vi snackar om har jag nåt jag gärna skulle vilja se, men som logo..

Sodivra

Champion
Eller en regnbågsfärgad T8 (en färg på varje sida) med mäniskopiktogram istället för siffror på: Person med byxor, person med kjol, person med punkfrissa, tjock person, person med slängkappa, person med alvöron, orchperson. Alla ska vara välkomna!

Embrace the genusrosa profile

gizmo

temporary sunshine
krank said:
Arvidos MC said:

Det där är en helt sjukt cool id+e.
jag +1:ar.

krank

Arvidos MC said:
En kopp varm choklad/kaffe/te med marshmallows i, fast marshmallowsarna är tärningar!
Det där är en ASBRA bild. Som någon, som allra minst, borde göra till ett konstnärligt foto =)

Krille

Super Moderator
krank said:
Rollformulär? Plötsligt ser jag framför mig en bild av två rollformulär som ligger delvis på varandra, och där rollpersonerna i "rita din rollperson"-rutorna slåss mot varandra...
Bara så länge som det är kafferingar på rollformulären.

krank said:
Fantasi - ett antal personer som är vända mot varandra, och ur deras öppna huvuden strömmar underliga färger och figurer... Bokstavlig brainstorm!

Egentligen vill jag bara sätta "www.rollspel.nu" på den där.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
en bok och en tärning? :gremtongue:

Jag tycker den nuvarande loggan är rätt läcker. Vad har vi för invändningar mot den?

Edit: jag tänkte naturligtvis på loggan för föreningen, som inte är detsamma som loggan för forumet... sorry

gizmo

temporary sunshine
krank said:
Drakar. Alla gillar drakar. Även jag som är anti-fantasy. Kanske något genreblandande, typ en drake, ett rymdskepp och... cthulhu?
Jag älskar ju drakar, men det är ju där problemet ligger, går man på genre-specifika saker blir det för många saker, man kan ju omöjligt ha allt med. Svärd och tärningar gillar jag också, men det blir samma problem.
Egentligen måste det vara nåt generic. Eller väldigt väldigt exemplariskt. Vilket drakar kanske är, men då är de samtidigt överanvändade.
Jag gillar fortfarande Arvids första..

krank said:
och jag ser framför mig en drake byggd av rollformulär och tärnigar :gremsmile:

anth

Vetefan
Så vill jag komma med ett motvallsinlägg.

Jag älskar förslagen i den här tråden, men jag vill bara säga att jag vill ha en logo med högt igenkänningsvärde från långt håll.

Kort sagt inte en alltför komplicerad logga. Jag vill se en enkel och stiliserad logga.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
anth said:

Jag älskar förslagen i den här tråden, men jag vill bara säga att jag vill ha en logo med högt igenkänningsvärde från långt håll.

Kort sagt inte en alltför komplicerad logga. Jag vill se en enkel och stiliserad logga.
+1 på den.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
anth said:
Bwahahahahahahahaha!

Sodivra

Champion
anth said:

Även om jag håller med dig - Inga motvallsinlägg i en brainstorm!

De ska ba SPRRRRRRRRRRRRRRRRUUUUUUTA