Nekromanti Rollspel.nu-logo-brainstorming!

God45

#PrayersForBahakan
Svärd korsade bakom en D20. Enkelt och bra.

Svärd är väll inte bara fantasy? Det finns ju en massa mono-edged svärd och grejer i sci-fi och en fler katanas än pistoler i Urban fantasy genren.

Alternativt en Aztek präst som rycker ut ett D20 format hjärta ur bröstet på någon :gremlaugh: Men det är nog för komplicerat.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Kommer gremlinsen finnas kvar när vi byter till VBulletin eller vad det hette?

Jag tror att drake är lite övergjort i rollspelssammanhang, så jag är gärna på något annat.

Iofs skulle jag kunna gilla texten "Rollspel.nu" i något schysst typsnitt som logga också. Jag är inte kräsen.

Annars kanske en riddare och en astronaut bredvid varann kan vara något?

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Arvidos MC said:
En kristallkule-liknande sfär med ett kugghjul runt, likt en lagerkrans!
Ja! En sfär är dessutom en bra symbol för diskussioner på internet...

Sodivra

Champion
Owlbearpig said:
Arvidos MC said:
En kristallkule-liknande sfär med ett kugghjul runt, likt en lagerkrans!
Ja! En sfär är dessutom en bra symbol för diskussioner på internet...
Eller en planet = spelvärld, kom jag på nu.

Man skulle kunna göra ett gäng varianter där sfären är ett öga, en planet, ett ljus, en kristallkula, osv. Och kugghjulen kan vara vingar, lagerkrans, gloria, krona. Sedan kan man slumpa mellan olika varianter, eller sätta vissa varianter i vissa kontexter.

Lite som rpg.nets alla olika go play-varianter. (Vit pil, grön bakgrund)

Möller

Hubert Hortlax
Hade inte tid med drak/eld-vingarna, men ni har en grund att jobba på nu:

G

Guest

Guest
Björn Wärmedal said:
Det måste ju vara en vapensköld, förresten! Med ett svärd och en tärning på!
+1000000000! Det här är så wrnu! Ett genusmedvetet gäng kommunistiska fågeldjur!

solvebring

Superhero
Re: Tärningar, Shakespeare och Piratebay!

... Erkänn att min rubrik väcker intresse?!

Tärningar, dramamasker osv. är grymt klassisk och sönderanvända. Dock tänker jag att vad det är oftast som vi har med oss till spelbordet; vad är det rent fysiskt – oftast – som rollspelshobbyn består av ... Jag skulle säga tärningar och böcker, därför skulle jag göra någonting med en tärning och en bok.

Möjligen inramade av en datorskärm eftersom detta är ett internetforum, eller kanske att en datormus-sladd leder in i boken, eller tärningen ... :gremcrazy:

Kanske att en muspekare av något slag vore en bra kombination med detta?

En uppslagen bok med en datorskärm eller muspekare på vänstra sidan och den tärning på den högra?

Annars tänker jag teater, även om det är jävligt lite fel – fast det vore skitcoolt med en Shakespeare-siluett mot en tärning, eller varför inte en justitia a la Shakespear-siluett med tärningar istället för vågskålar?! :gremwink:

Nå, hur som helst tycker jag att man ska kunna återkoppla det till spel och internet ... rollspel ... datorer, eftersom detta är ett rollspelsforum. Därav tycker jag att en kombination av symboler för just det vore en bra idé.

solvebring

Superhero
Re: vBulletin-parentes! OT

Björn Wärmedal said:
Mig veterligen har ingen sagt att vi ska byta plattform, dock att vi undersöker och överväger alternativ, däribland nu främst vBulletin. Dvs. att vi kanske kan byta plattform, men inte ska.

Det är viktigt att påpeka det, känner jag, så att ingen går och skuttar i extrema förhoppningar om att vi ska byta plattform, för det finns inga uttalade löften om detta – så vitt jag vet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

solvebring said:
Mig veterligen har ingen sagt att vi ska byta plattform
Jo, jag!

Inte för att jag har någon beslutanderätt på riktigt, eller så, men ändå.

solvebring

Superhero

solvebring said:
... Erkänn att min rubrik väcker intresse?!

Tärningar, dramamasker osv. är grymt klassisk och sönderanvända. Dock tänker jag att vad det är oftast som vi har med oss till spelbordet; vad är det rent fysiskt – oftast – som rollspelshobbyn består av ... Jag skulle säga tärningar och böcker, därför skulle jag göra någonting med en tärning och en bok.

Möjligen inramade av en datorskärm eftersom detta är ett internetforum, eller kanske att en datormus-sladd leder in i boken, eller tärningen ... :gremcrazy:

Kanske att en muspekare av något slag vore en bra kombination med detta?

En uppslagen bok med en datorskärm eller muspekare på vänstra sidan och den tärning på den högra?

Annars tänker jag teater, även om det är jävligt lite fel – fast det vore skitcoolt med en Shakespeare-siluett mot en tärning, eller varför inte en justitia a la Shakespear-siluett med tärningar istället för vågskålar?! :gremwink:

Nå, hur som helst tycker jag att man ska kunna återkoppla det till spel och internet ... rollspel ... datorer, eftersom detta är ett rollspelsforum. Därav tycker jag att en kombination av symboler för just det vore en bra idé.
Nu är inte det här så jävla vackert, alls – jag har bara klippt ihop ett några "lämpliga" bilder, men det är en idé, märk väl!

Eller?

Jag tror det kan bli bra, om Dante gör det och gör det på sitt sätt. :gremwink:

Attachments

Hans E Magnusson

CAPS LOCK

solvebring said:
Björn Wärmedal said:
Mig veterligen har ingen sagt att vi ska byta plattform, dock att vi undersöker och överväger alternativ, däribland nu främst vBulletin. Dvs. att vi kanske kan byta plattform, men inte ska.

Det är viktigt att påpeka det, känner jag, så att ingen går och skuttar i extrema förhoppningar om att vi ska byta plattform, för det finns inga uttalade löften om detta – så vitt jag vet.
jag går alltid och skuttar i förhoppningar på grund av löftet att vi ska byta

Ond bråd död

Swashbuckler

Man kanske inte ska vara anti i en brainstorm, men pilen känns inte Rollspel.nu. Annars är idén bra.:)

De givna symbolerna är väl drakar och tärningar. Kanske en drake som vilar på en skatt av träningar? Annars nåt som fångar situationen: En ond gammaltestamentlig spelledare (eller drake) bakom sin sl-skärm.