WRNU Rollspel.nu merch - vad och hur?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,966
Location
Rissne
De 50medlemmar med flest inlägg per år är de ända som får chansen att köpa dem
Alternativt: I slutet av varje år utses fem spel som släppts under året och som anses "tongivande". De som kan uppvisa att de spelat eller spellett dem får köpa det årets märke…
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,998
Jag hade en påse t-shirts med den gamla loggan på bröstet och Codex-reklam på ryggen som någon moderator råkade lämna hos mig på fyllan för 20+ år sedan. Hade den i ett förråd tills jag ledsnade och slängde dem.

Men det jag egentligen vill ha sagt att den gamla loggan var så jävla häftig och att det hade varit grymt om någon kunde återskapa den i hög upplösning och göra lite retro-merch.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,758
Location
Stockholm
Okej, idéer på merch finns helt klart. Jag tänker mig att man crowdsourcar merchdesignarbetet bland forumiter, men även att man ibland utlyser tävlingar - "designa snyggaste tshirten på temat bröd i Mundana" – och sånt.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,389
Certifikat från Rollspelsverket med oficiella XP, som kan användas i valfritt kompatibelt rollspel, där den spelledare som inte accepterar dem förlorar sin licens?
Jag gillar idén med att rollspelsverket-merch i allmänhet säljs för att stötta WRNU. Det var ju ändå här rollspelssveriges bredaste internskämt började. Muggar, clipboards, och smuttsbrungrå internkuvert i C-format med Rollspelsverkets logga skulle jag lätt kasta en peng på.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,781
Location
Eskilstuna
Jag gillar idén med att rollspelsverket-merch i allmänhet säljs för att stötta WRNU. Det var ju ändå här rollspelssveriges bredaste internskämt började. Muggar, clipboards, och smuttsbrungrå internkuvert i C-format med Rollspelsverkets logga skulle jag lätt kasta en peng på.
Just nu är det jag som har lagt upp allt via Spreadshirt till självkostnadspris, men det är fritt fram att göra något mer officiellt av det och försöka få marginal över till att ge till forumet.
 
Top