Nekromanti Rollspel.nu & nuffror..

Johan K

Gammal & dryg
Blev sådär nyfiken igen angående nuffror & sådant här på wrnu..
Hur många besöker egentlgien wrnu per dygn ? Om det går att kolla hur många besökare är ifrån sverige samt hur många är ifrån norden ?
Om det finns några mer eller mindre onödiga nuffror som man kan kolla så vore det kul at få se dem !

/ Johan K om gillar onödiga fakta,,., :gremtongue:

Gardener

Champion
Det är runt 2500 besök per dag, det har gått ner en del sen förra våren, troligen på grund av det långa uppehållet i somras. Tyvärr kontrollerar vi inte varifrån besökare kommer, det tar för mycket kraft och är ändå så osäkert så det känns inte så meningsfullt.

Johan K

Gammal & dryg
Oj !
2500 besökare.. Det var ju inte illa pinkat må jag säga !
Jo, jag kan tänka mig att det gått ner ett antal sedan sidan var nere. Hoppas att det går upp mer & mer !

Gardener

Champion
Besök är det generella standardiserade sättet att mäta antalet besök en sida får. Det är alla unika IP:n som besöker sidan inom en tidsrymd, om de lämnar sidan och återkommer efter en viss tid (brukar vara runt en halvtimme) så räknas det som ett nytt besök. Varje person räknas alltså bara en gång, om de inte går in vid flera olika tillfällen under dagen.

Räknar vi träffar på förstasidan så är det långt fler.

Illern

koppariller
Det betyder alltså att mina och min sambos besök räknas som samma ''besökare'' eftersom vi sitter på samma uppkoppling (nu är inte min sambo här så ofta att det spelar någon större roll)?

Gardener

Champion
Ja, det är därför det kallas "besök" och inte "besökare", en liten men ändå rätt viktig definitionsskillnad. Även alla skolor och jobb och bibliotek och internetcaféer där alla sitter med samma IP utåt kommer räknas som ett besök. Det finns tyvärr inget exakt sätt att visa hur populär en webbplats är, men det är lika illa för alla och därför är just besök ganska vedertaget som jämförbara siffror. Statistik används ju ändå oftare som ett fyllo använder en lyktstolpe, som stöd snarare än upplysning.