Nekromanti Rollspel.nu på Facebook

ripperdoc

Myrmidon
Tjenixen. Nu har jag blivit biten av Facebook-febern. Jag kanske är den enda dumskallen här på forumet som drabbats, men om inte så finns det nu en Rollspel.nu-grupp att gå med i för alla som har Facebook:

http://www.facebook.com/group.php?gid=2437800788

Man måste vara med i nätverket "Sweden" för att kunna gå med (såvitt jag vet måste en grupp vara nätverksknuten, d.v.s. knuten till ett land, universitet eller företag).

Johan K

Gammal & dryg
Well, har klarat mig hysat undan den största facebook-febern.. Men likt förbannat så har jag blivit medlem... Ska bara kulra ut hur man blir medlem så fixa medlemskap på wrnu-grejen åxå..

Dewil

Skrivbordsgeneral
Fick ett erbjudande här om dagen att gå med i en annan Facebook-grupp. Jag klickade på länken för att få veta mer, men tji fick jag.

Alltså:
- Vad är Facebook?
- Varför ska jag registrera mig?
- Om jag tycker att det suger gammal balle, kan jag avregistrera mig?

Dewil

ripperdoc

Myrmidon
Facebook är en nätverksbyggare och community. Det är näst störst i världen efter (bisarrt stora) MySpace. När det gäller filosofi och utseende är dock Facebook och MySpace sina respektive motparter (ungefär som Optimus Prime respektive Megatron :gremwink: ).

Du behöver inte alls registrera dig :gremwink: Det här var mest ett "ey, om du nu redan är på Facebook, våga visa din rätta färg och gå med i Rollspel.nu-gruppen istället för att låtsas vara en såndär icke-nörd i badtofflor med gitarren över axeln".

Själv använder jag Facebook för att slippa hålla kontakten med folk :gremwink: