Nekromanti Rollspel.nu:s IRC-rollspelskonvent

Detta diskuterades nedan i rollspelsskoleinlägget, men det behövs lyftas ut.

Planen: Att hålla ett par dagars konvent via IRC (chatprogram) någon gång under sommaren.

Hur det är tänkt att gå till:
Vi har pass och anmälningar som på ett normalt konvent, pass för folk med normal dygnsrytm, och pass för folk utan. varje scenario får nog bli två pass långa, för det är skillnad i speltid mellan vanligt spel och chatspel.

Hur jag hade tänkt att vi börjar:
Först en liten intresseanmälan för att se vilka som kan tänka sig spelleda. Det är vad vi ägnar oss till i detta första inlägg. Ni behöver inte ha något färdigt scenario än, bara en önskan att delta.

Man Mountainman

Storsvagåret
Tjo!

Skriva konventsscenarion är roligt, så chansen är nog rätt stor att jag deltar om det blir något av det här.

Foggmock

Myrmidon
Det där låter så ofantligt nördigt så det är självklart att jag kommer vara med. Kan spelleda något officiellt från Mutant, eller mina två mindre konventsanpassade scenarion till DoD6.

Johan K

Gammal & dryg
Självklart !!

Lätt att man är med på en sådan här grej !!
Kanske att man kan sl:a åxå...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vill gärna delta i spelandet, även om jag inte kan tänka mig att spelleda i första hand. Kanske i andra hand... om jag törs (uppkopplingskostnaden kostar ju. :gremfrown:) Det vore dock roligt att få leda frukostklubben. :gremsmile:

En frukostklubb med udda inslag...
*suger på karamellen*

Jo, jag kan tänka mig att spelleda. När det kommer till kritan alltså.

Som jag skrev i D&D-forumet har jag alldeles för mycket arbete att göra, så mycket att de 10 timmar i veckan jag viger åt mina vänner till och med går åt.

Jag lämnar därför eventuell organisation av ett IRC-konvent till någon annan hågad så jag kan koncentrera mig på annat. Om några månader har jag förhoppningsvis lyckats balansera upp mitt schema bättre och kan ta tag i det om ingen gjort det tidigare.

Yassilus?
:zeppelinare: :gremooo: :gremgrin: :gremfrown: :gremwink: :gremmad: :gremsmirk: :tekopp:
De här smileyserna?
:gremelak: :gremconfused: :gremooo: :gremmad: :gremcool: :gremwink: :gremtongue: :zeppelinare: :zeppelinare:
De är till dig... *puss* :gremgrin: