Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2013 v19

Übereil

Swashbuckler
Jag har sett Mad Max. Den utspelar sig i vad som ska föreställa ett post-apokalyptiskt Australien, påstås det, men i filmen fick jag ingen som helst indikation på att det skulle vara någon post-apokalysm. Men det kanske bara var jag...

I alla fall, Mel Gibson spelar Max, som är någon slags trafikpolis i detta Australien. Det är mest motorväg och landsväg det handlar om. Och det brottslingar verkar göra är mest att bete sig som svin och sedan smita, så då får folk som Max köra efter och få dem att köra av vägen.

Så det första som händer är att någon tjomme vid namn Nightrider, som verkar blindgalen, försöker köra ifrån polisen, tills Max dyker upp och provocerar fram att Nightrider kör in i en krashad bensintank och exploderar. Detta gör att Nightriders motorcykelgäng blir rätt purkna och spenderar resten av filmen med att försöka hämnas. Detta innefattar både Max kollegor och Max familj.

Det är inte jättehändelserikt - ibland är det actionscener men för det mesta kör folk omkring mitt i ingenstans. Skurkarna lyckas med bakhåll efter bakhåll, vilket är rätt imponerande med tanke på hur stort Australien är. Filmen klarar Betcheltestet, och de kvinnor som klarar det är inte heller helt värdelösa när det hettar till (även om det i slutändan är Mel Gibson som får kliva fram). Slutscenen har senare stulits av Alan Moore.

Tja, filmen får en 2 av 5. Lite seg och inte särskilt djup, men va fan.

Übereil

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ja, apprå på det verkar Anth ha fallit från sin plats bland oss varjeveckapostare och därmed är det bara Übereil, God45 och jag själv som återstår i "last-man-standing"tävlingen vi har på gång här i filmklubben.

Vem ska vinna det prestigfyllda priset av tre andra forumiters sämsta DVDfilmer?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
DeBracy hälsade på och tillsammans såg vi Twelfth Night or What You Will, en filmatisering från 1996 av Shakespeares Trettondagsafton.

Min favoritpjäs, och en riktigt trevlig tolkning. Tråkigt nog är ljudet på DVD'n lite sådär, ibland är det svårt att höra vad folk säger. Men det vägs upp av de snygga kostymerna.

Den får en fyra, jag gör det gärna till en vana att se den årligen, men produktionen är lite TV-mässig och håller den från att bli en femma.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Kollade precis färdigt på Dark Skies och den var riktigt, riktigt bra!

Visst, det går kanske lite inflation i den här typen av filmer alltsedan Paranormal Activity men den här vände en smula på konceptet genom att

det är aliens som ligger bakom hemskheterna istället för nåt spöke eller barnätande demon.
Skådespeleriet var inget utöver det vanliga, solitt utan excesser. Jag kan ärligt talat inte säga varför jag gillade filmen men på något sätt kändes den... trovärdig. Jag fick lite samma vibbar som av den gamla kultklassikern The Entity .