Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2013 v24

Lukas

Mannen i Gult
Idag har jag sett en film som jag sett tidigare i filmklubben, "The perks of being a wallflower", jag skev om den Här

Jag tyckte mycket om den första gången, men jag tyckte ännu bättre om den den här gången.
Filmen kändes mörkare och tyngre samtidigt som den fortfarande var tillräckligt lätt tillgängligt för att man skall orka se den utan att må dåligt själv.

Tidigare så klagade jag över att filmens slut var lite för subtilt, men jag måste ta och rätta mig själv på den här punkten eftersom jag nu förstår hur regissören hade för avsikt att man som tittare skulle uppleva det.

Jag skulle vilja utmana Krank här: Jag skulle vilja att krank såg den här filmen och sedan så vill jag höra från honom om han tycker den här filmen är sämre eller bättre än armageddon.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Lu-kaazh said:
Jag skulle vilja utmana Krank här: Jag skulle vilja att krank såg den här filmen och sedan så vill jag höra från honom om han tycker den här filmen är sämre eller bättre än armageddon.
Innehåller den scener där folk är pinsamma, gör bort sig eller säger pinsamma saker? Isåfall kan jag på förhand säga att jag max ger den en tvåa, och eventuellt inte ens ser klart den. Annars, kanske.

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
Lu-kaazh said:
Innehåller den scener där folk är pinsamma, gör bort sig eller säger pinsamma saker? Isåfall kan jag på förhand säga att jag max ger den en tvåa, och eventuellt inte ens ser klart den. Annars, kanske.
Borde ja och nej, den har sådana saker i väldigt små mängder.
Jag har själv problem med pinsamheter, men jag tycker den här filmen behandlar dem på sådant sätt att det fungerar, det är en endast en scen som jag tycker är jobbig ur det perspektivet.

Men du kanske har kanske svårare för sådant än mig?

krank

Lu-kaazh said:
Men du kanske har kanske svårare för sådant än mig?
Det har jag nog.

Å andra sidan lyckades jag ju ta mig igenom Star Trek: The Voyage Home, så vi får se. Jag kanske ser filmen om jag hamnar i en situation där jag inte har något jag faktiskt vill se som kommer ivägen =)

Jämförelser med Armageddon är också helt värdelösa eftersom de inte är i samma genre. Jag tycker generellt inte att man kan säga filmen som är "bättre" om inte filmerna är hyfsat lika varandra. "Vilken är bäst" av Måndag hela Veckan och, säg, Transformers 2? Ingen aning. Jag skulle antagligen ge högre betyg till den förra, men det betyder ju ingenting.

Men om det gör dig glad kan jag försöka se wallflowerfilmen och sätta betyg på den...

Übereil

Swashbuckler
krank said:
Å andra sidan lyckades jag ju ta mig igenom Star Trek: The Voyage Home, så vi får se.
Har inte du tagit dig igenom Buffy?

Übereil, som fastnat på att det är för många jobbiga scener

krank

Übereil said:
Har inte du tagit dig igenom Buffy?

Übereil, som fastnat på att det är för många jobbiga scener
Tjauuuh, jag tyckte inte riktigt att det var så pinsamt i Buffy. Kanske har vi olika saker vi upplever som pinsamma?

Übereil

Swashbuckler
Buffy går på date. Xander försöker fråga Buffy om hon vill gå på balen. De är båda jättenervösa inför dessa grejer.

Übereil

krank

Übereil said:
Buffy går på date. Xander försöker fråga Buffy om hon vill gå på balen. De är båda jättenervösa inför dessa grejer.

Übereil
Jag minns dem inte som jättepinsamma för egen del, men det kan ju vara för att jag inte sett dem på ett tag. Agerar de på ett sätt som skiljer sig från förväntat beteende på ett sätt som får dem att verka dumma och/eller okunniga i andras ögon? Jag tror det är den biten som är jobbigast för mig...

//Krank, som spenderat liiiiite för mycket tid med att analysera sina egna hangups

Übereil

Swashbuckler
krank said:
Jag minns dem inte som jättepinsamma för egen del, men det kan ju vara för att jag inte sett dem på ett tag. Agerar de på ett sätt som skiljer sig från förväntat beteende på ett sätt som får dem att verka dumma och/eller okunniga i andras ögon? Jag tror det är den biten som är jobbigast för mig...
De har nerverna på utsidan i största allmänhet. Det är svårt att agera som man förväntas agera när man har nerverna på utsidan. Jag vet inte om de faktiskt gör bort sig i någon större utsträckning, det är mer känslan att de kommer göra det när som helst som är så jävla jobbig.

Übereil

krank

Übereil said:
Jag vet inte om de faktiskt gör bort sig i någon större utsträckning, det är mer känslan att de kommer göra det när som helst som är så jävla jobbig.
Ah! Ja, där har vi nog en skillnad mellan oss; jag har inga superproblem med just den delen.

This is interesting shit, right here.