Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2014 v2

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Ny vecka!

Riktlinjer för filmklubben:

1) Tanken är att du ska se minst en film i veckan. Du måste inte, men det är grundtanken.
2) Det behöver inte vara samma film som nån annan, men det får vara det.
3) När du ser en film, skriv något om den. Svara på det här inlägget, och skriv titeln i fetstil.
4) Undvik att skriva om samma film fler än en gång.
5) Du måste inte skriva långt, men skriv om den var bra eller dålig, kanske nån rad om varför. Man FÅR skriva längre.
6) Sätt gärna ett betyg, men du måste inte. Dina betyg måste inte vara konsekventa. Här har du ett exempel på betygsystem du kan använda om du vill.
7) Du behöver inte "anmäla dig" för att vara med. Det är bara att hoppa på precis när som helst.
8 ) Diskutera gärna filmer ni själva eller andra sett, men gör det på ett civiliserat och trevligt sätt. Otrevligheter riktade mot personer eller deras filmsmak betackar vi oss för.

Personer som varit med tidigare: LÄNK TILL GOOGLE SPREADSHEET.

Om jag missat någon, säg till! Eller kryssa in er själva.

I kalkylbladets andra flik kan man föra in sina betyg också, om man vill. Hittills är det bara jag som gjort det, men ni är välkomna.

Teman och gemensamt tittande
En del av oss gillar att ha teman i vårt tittande; tidigare har till exempel jag och Krille tittat på alla James Bondfilmer, en i veckan. Vill man deklarera ett tema är det inte svårare än att göra det i ett svar någonstans i en sådan här veckotråd. Om andra hänger på är det kul, om inte så hindrar inget att du fortsätter själv.

Ibland kan det vara kul att se film tillsammans. Om du vill bjuda in andra att se samma film som dig den här veckan, skriv gärna en rad om det!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,601
Location
Ludvika
Resident Evil: Retribution (2012)

Okej, den här (film numer 5 i ordningen) faller klart in under kategorin "dum action". Folk agerar på ett ganska konstigt sätt rätt ofta, med konstiga konsekvenser (ur naturlagsperspektiv, då) men allt samverkar för att leverera riktig hård, intensiv action.

Den är väldigt extremt gjord för 3D, om den formuleringen låter vettig. Nästan varenda scen och varje pose känns som att den gjorts för att se så jäkla bra ut i 3D som det bara går, vilket gör att det känns rätt krystat ur en rent objektiv synvinkel. Massor av "kulor flyger rätt mot en"-effekter också. Det får det visuella temat att kännas rätt trist.

Hjältarna har även väldigt dålig planering, i min mening.

Men! Action bjuds det på till tusen! Jäklar anamma!

Betyg: 4/5 i kategorin "dum action". Som vanlig action sjunker betyget till 3/5.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,601
Location
Ludvika
Jag har nu fått den andra filmen av tre från Last Man Standig-tävlingen. Princess Bride i lyxik dubbeldiskutgåva från Übereil. Tackar för det!

Nu väntar jag bara på en film från Anth och så ska jag försöka hitta ett bra tillfälle att kolla igenom dem.
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Rymdhamster said:
Resident Evil: Retribution (2012)

Okej, den här (film numer 5 i ordningen) faller klart in under kategorin "dum action". Folk agerar på ett ganska konstigt sätt rätt ofta, med konstiga konsekvenser (ur naturlagsperspektiv, då) men allt samverkar för att leverera riktig hård, intensiv action.

Den är väldigt extremt gjord för 3D, om den formuleringen låter vettig. Nästan varenda scen och varje pose känns som att den gjorts för att se så jäkla bra ut i 3D som det bara går, vilket gör att det känns rätt krystat ur en rent objektiv synvinkel. Massor av "kulor flyger rätt mot en"-effekter också. Det får det visuella temat att kännas rätt trist.

Hjältarna har även väldigt dålig planering, i min mening.

Men! Action bjuds det på till tusen! Jäklar anamma!

Betyg: 4/5 i kategorin "dum action". Som vanlig action sjunker betyget till 3/5.
Gud, den där låter som att jag måste se den! Borde kanske köpa en Resident Evilbox och köra tema...
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,601
Location
Ludvika
Jag tror du skulle kunna gilla dem. 2:an, 4:an och 5:an är de som jag verkligen skulle kalla för "dum men bra action". 1 riktar in sig mer på skräckaction och 3 på postapokalyptisk action.

Jag tycker nog att alla kvalar in på minst 3/5 så ingen är helt hopplös.
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Rymdhamster said:
Jag tror du skulle kunna gilla dem. 2:an, 4:an och 5:an är de som jag verkligen skulle kalla för "dum men bra action". 1 riktar in sig mer på skräckaction och 3 på postapokalyptisk action.

Jag tycker nog att alla kvalar in på minst 3/5 så ingen är helt hopplös.
Jag har faktiskt redan sett 1-3 åtminstone, och är tydligen villig att se dem igen. Så vi får se =)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,292
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har sett nya Judge Dredd-filmen, som bara heter 'Dredd' om jag inte misinner mig. Det här är inte dum-action, utan action där handlingen och karaktärerna fortfarande mejkar sense, och det centrala paret, Dredd och Anderson, till och med har en intressant dynamik going. Även skurken Ma-Ma (Lena Headey i en av sina bättre roller sin bästa roll) är briljant, och det är helt fantastiskt hur hon INTE reduceras till en pinsam femme fatale-klyscha, utan är läskig, hyperkompetent och inte det minsta sexualiserad, och trots att hon inte slåss i en enda scen får hon gå omkring och andas awesome och makt och alla hennes underhuggare är livrädda för henne. Detsamma gäller den andra kvinnliga karaktären, Anderson, som trots att hon är ung, oerfaren och inte särskilt duktig jämfört med Dredd aldrig reduceras till ett våp eller en damsel in distress, eller ett sexobjekt. Hon är en välrundad och kompetent person rakt igenom, som trots sina brister gör sitt bästa i alla lägen och i slutändan går ur det hela som ganska awesome. Vid det här laget kan man börja ana att detta är en rätt bra film.

Det här är en actionfilm som jag vill se dem, det vill säga, den är högoktanig, brutal, vrålsnygg, och basically non-stop action, med en solid plott som samtidigt är enkel, och gör sitt jobb perfekt för att avgränsa konflikten och sätta scenen för en orgie i våld; hela filmen är en enda räd in i ett bostadskomplex där Ma-Ma härskar. Färgskalan är jättesnygg och hela det förfallna framtids-samhället läckert realiserat, aldrig gråtrist utan färgstarkt i sin skabbighet, precis som jag tänker mig framtiden i Neotech X som jag jobbat på i flera år nu. De flummiga specialeffekterna runt rusen i drogen som Ma-Mas gäng langar gör mig sugen på att se filmen i 3D, det är just den här typen av innovativa utanför lådan-effekter som jag tror 3D borde användas till, men jag ser inget annat i filmen där 3D direkt hade gjort till eller från; den funkar med andra ord bra som en 2D-film också.

Ett problem jag ofta vädrat kring Judge Dredd är hur tråkig han är, att han är en totalt poänglös karaktär, men här får jag alltid mothugg av Pendragon, som menar att det är hela poängen; Judge Dredds träighet används som ett bollplank för att lyfta fram alla färgstarka sidokaraktärer runt omkring honom. Jag får efter att ha sett den här filmen ge Pendragon rätt, då detta är exakt vad som händer. Dredd är träig och tråkig och stel men en svinbrutal one man army, och hans Lawful Brutal-approach till världen kontrasteras och problematiseras jättesnyggt mot Andersons Lawful Neutral/Chaotic Good-neuros och Ma-Mas Chaotic Evil.

Det här är...till min mer eller mindre fullständigt enorma förvåning...en av de bästa actionfilmerna någonsin. Inte bara är den snygg, tajt och engagerande, av de fyra karaktärer som får mest screentime är TVÅ kvinnor, som inte är sexualiserade eller chickifierade för ett ögonblick. Och av de återstående två manliga huvudkaraktärerna är den ena en mesig datanörd och lätt den som har minst screentime, den andre är en ostoppbar dödsmaskin som nästan aldrig pratar. Kvinnor har alltså mer än 50% av dialogen i den här ultravåldsfilmen. Det finns enstaka sexuella anspelningar, referenser till våldtäkt och dylikt, men de mäjkar alltid sense i kontexten och är aldrig gratuitious.

Jag försöker komma på något att klaga på OCH DET GÅR NÄSTAN INTE. Men där finns en designated girlfight of sorts som känns ganska fattig,
där det dyker upp fyra judges som gått rogue och det blir så jävla uppenbart att den av dem som är en kvinna blir den som kommer slåss mot Anderson.
Sen har kritiker gnällt på att det är för mycket våld och att det är för brutalt/gratuitious...på det är jag helt wtf? Det är en ultravåldsfilm, ett frosseri i skallar som sprängs i blodiga bitar, det är ffs halva poängen med filmen! Sen har kritiker även gnällt på att filmen skulle vara pro-fascistisk och sakna seriens satir-inslag, detta förtjänar möjligen en längre diskussion som jag inte riktigt orkar med just nu, men basically så tycker jag filmen på ett tillbörligt sätt problematiserar och kontrasterar Dredds beteende och det uppskruvade, neddekade och bisarra samhälle som skildras.

Alla som gillar en bra actionfilm måste se Dredd, och det är fullständigt skamligt och nästan gråtframkallande att den var en box office bomb och sannolikt aldrig kommer få en uppföljare. VARFÖR HAR FOLK SÅ JÄVLA DÅLIG SMAK???
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Ymir said:
Det här är...till min mer eller mindre fullständigt enorma förvåning...en av de bästa actionfilmerna någonsin.

...

Alla som gillar en bra actionfilm måste se Dredd, och det är fullständigt skamligt och nästan gråtframkallande att den var en box office bomb och sannolikt aldrig kommer få en uppföljare. VARFÖR HAR FOLK SÅ JÄVLA DÅLIG SMAK???
Det här håller jag med om fullständigt. Verkligen! Dredd är nästan ett unikum i actiongenren, i det att den genom laserskarpt fokus och sjukt smart konstruerad plot lyckas göra precis allting rätt, och kombinera mycket av det jag gillar i dum action med mycket av det jag gillar i smart action. Så att säga.

Det är helt sjukt att den bombade, faktiskt. Kan den ha kommit olägligt rent timing-mässigt?

Alltså... Den bombade procentmässigt mer än Stallone-Dredd, och det kan jag inte nog understryka hur bisarrt det är. Stallone-Dredd kostade $90m och drog in $113m, den här gick ju för fan inte ens runt. Det var mer än jag visste, ska jag erkänna.

Skamligt var ordet, sa Bull.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
krank said:
Det är helt sjukt att den bombade, faktiskt. Kan den ha kommit olägligt rent timing-mässigt?
Som jag har förstått det så var det dels att det inte fanns någon 2D-version för distribution vilket hårt begränsade mängden biografer som den kunde gå på, plus en låg marknadsföringsbudget som gjorde att den inte lyckades överkomma ryktet från Stallone-Dredd.

Och att det var en låg marknadsföringsbudget kanske kan förklaras med att studion mer eller mindre såg den som en sydafrikansk uppföljare till en film (som bombade) om en brittisk seriehjälte.

Icke desto mindre har den fått kult-status och sålt fantastiskt bra på video och dvd, så bolaget har i alla fall öppnat för möjligheten till en uppföljare igen.
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Jag har sett den makalöst bra Long Kiss Goodnight.

Den handlar om en skolfröken som tappade minnet för åtta år sen, och plötsligt börjar återfå det. Och det visar sig att hon är bra på alla möjliga saker; som att kasta kniv, skjuta med pistol, och andra actiongrejer...

Det här tycker jag är ett skitbra exempel på en ickedum actionfilm. Den håller betydligt lägre tempo än till exempel Pacific Rim eller GI Joe eller Armageddon, men i gengäld har den bra manus och väldigt genomtänkta karaktärer som fyller upp utrymmet.

Men mest vill jag prata om den ur feministisk synpunkt. För det här, menar jag, är en ypperlig feministisk film. Geena Davis' karaktär går från att vara mjäkig mjukismorsa till att bli superstenhård, för att sedan hitta ett sätt att vara superstenhård men ändå mamma. Rätt schysst karaktärsutveckling, som dessutom handlar om att en kvinna på grund av alla inkompetenta och/eller våldsamma männen kring henne helt enkelt får eskalera och bli hårdast.

Okej, hon har familj och så, och en del av karaktärens arc handlar om den. Men den inkluderar en ganska snällmjuk hemmapappa. Och den andra huvudpersonen, spelad av Samuel L. Jackson, har också en familj, även om hans är mer problematisk.

En viktig och intressant grej med Davis och Jacksons karaktärers relation är att den är omvänd den vanliga hollywoodklyschan. Hon är verkligen ingen damsel in distress; tvärtom räddar hon sig själv och är allmänt hård. Och så räddar hon honom. Han är en riktig "mansel in distress" - räddas upprepade gånger.

I slutet får han "hjälpa till" med räddandet, lite som kvinnor ibland får hjälpa till i slutet av filmer, men fokus ligger fortfarande definitivt på den kvinnliga huvudrollen.

Davis har visserligen en kort duschscen, men i övrigt är det mest helknäppt och actionladdat som gäller; i den mån hon är sexig är det genom att hon är stenhård, inte att hon är ett sexuellt objekt. Sen får även Jackson en hel del halvnaken screentime, även om det var lite för lite female gaze för att jag ska vara riktigt nöjd.

Nu ska vi se, det var nåt mer... Jo, Davis är sexuellt aggressiv, vilket tyvärr shame:as lite. Synd. Men sen får också Jackson spela man som kan säga nej till sex, woho! Även den scenen tycker jag för övrigt kändes lite som "som hollywoodstandard fast tvärtom"; kan definitivt se den motsatta scenen äga rum i en sämre och mer klyshig actionrulle.

Filmen fixar Bechdel också, genom prat mellan Davis karaktär och hennes dotter.


TL;DR: En av de bästa actionfilmer jag sett, Geena Davis är stencool och filmen rekommenderas ur feministiskt perspektiv.

BETYG: 5/5
 

Lukas

Mannen i Gult
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,717
Location
Huddinge
"If people become obsessed with evils that might occur, they neglect the present good that they should do."

Jag är tillbaka med veckans Ricci film The Gathering.
men nu kanske någon ropar "hej borde du inte sett Miranda(Marc Munden, 2002) den här veckan, och det stämmer men den filmen fanns inte att få tag på om man inte gick med på att se den dubbad till spanska.

Så nu har jag istället valt att se nästa film The Gathering som är ett skräckfilms-thiller-mysterium med ett otroligt generiskt namn.

Filmen har två parallella handlingar som inte möts fören i slutet, den ena är om en ung kvinna Cassie Grant (RICCI) som blir över körd av Marion Kirkman (Kerry Fox) och tappar sitt minne, hon flyttar in oss Marion och hennes familj och blir något av en au pair. Barnen är Emma (Jessica Mann) och den skadade Michael (Harry Forrester) som är adopterad för att hans riktiga mor dog. Cassie upptäcker snart att något är fel, hon får hallucinationer av otäcka saker, doktorer som kräks blod, präster som saknar ögon OSV. Samtidigt som hon har mardrömmar hon tycks dela med Michael.
Den andra parallella storyn är om fadern i huset, Simon (Stephen Dillane), han är en konsthistoriker specialiserad på religiösa föremål, han har blivit inkallad för att studera en begravd kyrka som hittats undermarken, kyrkan är byggd kort efter jesu död och det misstänks att den är byggd av en man som bevittnat korsfästelsen. Men något är fel med kyrkan, på altaret är en staty av korsfästelsen sedd bakifrån, och längst med väggen står ett antal statyer av anonyma människor som bevittnar händelsen.

För mig lyckades den här filmen med en sak som få filmer gör, den lyckades behandla religion och kyrkan utan att varken döma, eller hylla. Kyrkan hölls inte som det goda, eller det onda, den bara är. Vilket är på samma sätt som filmen presenterar vetenskapen. Istället så presenteras människor som de goda och de "onda", sånt tycker jag om.

Filmen har också den coolaste ide någonsin på en "ond kyrka" för när filmer skall behandla en ondska i filmer med religöst tema, så finns det två vanliga lösningar,djävulen eller att det visade sig att en av prästerna var en pedofil, jag tycker borda lösningarna är rätt så trista. den här filmen har en roligare ide
En kyrka tillägnat de människor som bevittnade korsfästelsen och valde att inget göra, de som inte kände någon sorg utan snarare en fascination av denna hemska händelse.

Den här filmen är dock väldigt stökigt och ofokuserad, det finns bra idéer här men det ä gömda bakom ett manus som saknar rytm och en regissör som inte klarar av att göra så mycket annat en det mest grundläggande inom filmning.
Jag blev uttråkad av filmen, jag skratta några gånger när det blev för fånigt och jag räknade totalt till en bra scen. kort sagt så tycker jag inte den här filmen är speciellt bra eller värd att se.


Veckans Ricci recension: jag gillade Riccis skådespeleri här, jag har svårt att tänka mig någon annan skådespelare i rollen efter ha sätt henne, Här är hon mycket mer trevlig än hon brukar vara i filmer, och hon är så pass bra på att se rädd och obekväm ut att jag tycker det är konstigt att hon inte gjort fler skräck filmer. det märks också att hon börjar mogna på sig och klarar av att att spela känsloladdade scener mycket mer subtilt än hon gjort tidigare.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,850
Long kiss goodnight är verkligen sjukt bra! Måste ta och se den igen någon gång
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Jag har just sett *batteries not included eller Miracle on 8th street som den tydligen hette i europa (wtf?)

Det är en rätt märklig film, som kombinerar lite oväntade element. I en rivningsfärdig kåk bor en äldre herre, hans alzheimersdrabbade hustru, en ensamstående blivande mamma, en gammal boxare och en intellektuell konstnär som flyttat in för att stället känns "äkta".

This is the eighties, Mason. Nobody likes reality anymore.
Kåken är i mycket dåligt skick, och riskerar rivning. En Ond Industrialist, vars kontor får mig att tro att han jobbar för OCP, vill bygga nya fina byggnader istället för den gamla fula, men folket som bor där vill inte flytta, trots att de blir erbjudna pengar och hotade med stryk av inhyrda busar.

Det är en ganska deprimerande och hyfsat jordnära - om något överspelad, framför allt från busarnas sida - berättelse.

Och så, öh, kommer det några jättesmå UFO'n från yttre rymden. Och börjar... reparera grejer. Och äta skrot. Men mest hjälpa till i huset, så att det inte kan dömas ut och rivas. Och så bygger de barn. Det är lite oklart huruvida de är levande varelser eller små rymdskepp egentligen; manuset svajjar lite mellan dem. Å ane sidan ser man små ljuslivsformer i dem om man kollar med förstoringsglas, å andra sidan är de i vissa scener lite comic reliefs, väldigt "förmänskligade".

Effektmässigt har filmen åldrats hyfsat, även om det är extremt tydligt att ufona filmats in separat i de flesta fall. Deras rörelser är ibland sådär märkligt ryckiga, som saker ibland blir när de inte alls svävar genom luften utan mer lyfts runt av någon som håller i dem i trådar eller nåt.

Genusmässig fail överlag. Filmen är från 87, och det är framför allt männen som Gör Saker. Kvinnorna är mer Ivägen, eller så. Framför allt gör männen allt som har med det praktiska att göra, typ elektricitet, proppbyten etc. Kanske har det här också att göra med den här märkliga "det var bättre på 50-taletvibben" som ligger över det hela.

Får nånstans är ju det här en film om att det var bättre innan 80-talet, och om onda företag som vill förnya och riva ner det gamla för att bygga det nya. Var utomjordingarna kommer in där vet jag inte riktigt...

Men, jag kan nog rekommendera den. Den var underhållande, om än med märklig dramaturgi och tematik.

Betyg: 4/5
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
  • Du vill ha en bra illustration av exploitation-genren i Japan från tidigt sjuttiotal.
  • Du vill se varifrån Quentin Tarantino fick inspirationen till Kill Bill.
  • Du gillar exploitation-filmer.
  • Du gillar effekt-makeup.
  • Du har en crush för Meiko Kaji.
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Jag har nyss sett Lockout.

Okej: Ta första Die Hard. Men istället för Bruce Willis har du Guy Pearce. Och så lägger du in mer än en liten skvätt Escape from LA. Öka tempot ett par-tre steg, och placera alltihop i fucking rymden.

Låter det kul? Då finns det bara en sak som kan tänkas hindra sig från att gilla den här filmen, och det är att den är jättemisogyn på ett sånt där supermachosätt.

Huvudpersonen är ett sexistiskt rövhål som egentligen varken är cool eller rolig, även om han väl får själva actionjobbet gjort på ett hyfsat övertygande sätt. Han skickas att rädda presidentens dotter, som fastnat på ett rymdfängelse som tagits över av fångarna. Filmen har typ två kvinnor med talroller, och den ena dör skitsnabbt, så ingen Bechdel. Presidentdottern spenderar resten av filmen med att tända på att bli behandlad som skit av huvudpersonen.

Vad fan ska man säga? Det här är verkligen en film där jag har svårt att riktigt bestämma mig. Jag kan inte bortse från misogynin i filmen, jag kan inte. Samtidigt är det ju precis sån där ganska dum men underhållande och extremt högoktanig action som jag gillar mellan de delar som är misogyna.

Ur genusperspektiv är det här typ en etta, men som actionfilm är den väl en fyra-femma.

BETYG: 3/5

PS: Peter Stormare är med, och Joe Kilgun som spelar Rudy i Misfits. DS.



EDIT: Rymdhamster gav samma betyg för ett tag sedan.

Här är några saker som gjorde att filmen kändes utstuderat misogyn för mig:
- Korvfest. Bryter inga kvinnor mot lagen i framtiden? Eller finns det bara inga hårda kvinnor?
- Tjejen är extremt menlös. går mest runt och gnäller och har ont.
- Huvudpersonen är direkt otrevlig, är ungefär ett halvt steg från "make me a sammich"-kommentarer. Klagar konstant på att tjejen pratar för mycket. Åtminstone fram tills han börjar bli våldsam mot henne.
- Tjejen framställs som helt dum i huvudet, t.ex. vägrar förklä sig, vägrar skita ner håret så hon kan överleva längre, etc.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Ska man nu jämföra fängelsefilmer så...

Female Prisoner #701: Scorpion är också brutalt misogyn, och det trots att fångarna enbart är kvinnor och tjejerna är hårdare än samurajsvärd.

Där är det mer av strukturen: fängelset och systemet är gjort för att förnedra kvinnor. Det kommer i sin tur av genren, som bygger på kvinnor i utsatta situationer. Och lite kan man nog skylla på att filmen kommer från landet som uppfann bukkake.

Så det kanske är något med själva idén "fängelse" som är fel: antingen är det bara killar där och det blir korvfest, eller så är det bara tjejer där och då är det förnedring som gäller.

När jag tänker efter, den enda icke-misogyna fängelseupplevelsen som jag har haft i nöjesindustrin är väl Kvinnofängelset.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,917
Location
Örebro
krank said:
- Korvfest. Bryter inga kvinnor mot lagen i framtiden? Eller finns det bara inga hårda kvinnor?
De sitter kanske bara inte i samma fängelse.

krank said:
- Tjejen framställs som helt dum i huvudet, t.ex. vägrar förklä sig, vägrar skita ner håret så hon kan överleva längre, etc.
Bortklemade överklasslynglar...

Übereil, som tolkar väldigt snällt
 

Lukas

Mannen i Gult
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,717
Location
Huddinge
krank said:
Joe Kilgun som spelar Rudy i Misfits.
Sånt får du inte säga, det är sådana kommentarer som kan få mig att se sådana där filmer.

//Lukas som förresten försökte skriva en recension av Misfits nu när serien är slut :gremcry: men gav upp
 

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,183
Location
Rissne
Lu-kaazh said:
//Lukas som förresten försökte skriva en recension av Misfits nu när serien är slut :gremcry: men gav upp
Jag sitter och suger på sista avsnittet som en karamell man inte vill ska ta slut...
 

Lukas

Mannen i Gult
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,717
Location
Huddinge
krank said:
Lu-kaazh said:
//Lukas som förresten försökte skriva en recension av Misfits nu när serien är slut :gremcry: men gav upp
Jag sitter och suger på sista avsnittet som en karamell man inte vill ska ta slut...
Sista säsongen var ju den bästa av de fem de gjorde.
Jag har funderade på att ge upp serien efter säsong tre, men jag är glad att jag höll mig kvar.

men just sista avsnittet var jag lite besviken på :gremfrown:
 
Top