Förljande har skrivit med huvudvärk, så förvänta er mer gnäll än vanligt och ännu sämre språk.
Så jag skall fortsätta med veckans marvelfilm
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 21: Captain America: The First Avenger (2011) + Agent carter (KF)(2013)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 22: Iron man (2008)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 23: Iron man 2[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 24: The incredible Hulk (2008) + The consultant (KF) (2011)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 25: A funny thing happend on the way to Thor´s hammer (KF) (2011)+ Thor (2011)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 26: The Avengers (2012) + Item 47(KF)(2012)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 27: Iron man 3 (2013)+ All hail the king (KF) (2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 28: Agents of shield Epi 1-3 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 29: Agents of shield Epi 4-7 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 30: Thor The dark world (2013)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 31: Agents of shield Epi 8-10 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vecka 32: Agents of shield Epi 11-13 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 33: Agents of shield Epi 14-16 (TV(2013)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 34: Captain america the winter soldier (2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 35: Agents of shield Epi 17-19(TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 36: Agents of shield Epi 20-22 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 37: Guardians of the galaxy (2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 38: Agents of shield S2 Epi 1-3 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vecka 39: Agents of shield S2 Epi 4-6 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vecka 40: Agents of shield S2 Epi 7-10 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 41: Agent Carter epi 1-3 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vecka 42: Agent Carter epi 4-6 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 43: Agent Carter epi 7-8 (TV)(2015) + Agents of shield S2 Epi 11-12 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vecka 44: Agents of shield S2 Epi 13-16 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 45: Daredevil Epi 1-3 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 46: Daredevil Epi 4-6 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 47: Daredevil Epi 7-9 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vecka 48: Daredevil Epi 10-13 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 49: Agents of shield S2 Epi 17-19 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 50: Avengers age of ultron (2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 51: Agents of shield S2 Epi 20-22 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vecka 52: Ant man (2015)[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Vecka 53/1: måste uppdateras längre fram.[/FONT]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Så den här veckan skall jag se filmen som var den direkta uppföljaren till förra veckans film (IRON MAN 2) [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Förkunskap: [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Jag vet att Don Cheadle vid något tillfälle skall börja vara med i iron man filmerna, och att det kanske är den här. men annars vet jag inte mycket[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Förväntningar: Överraskande[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] nog har jag typ inga förväntningar på den här filmen, jag antar att den kommer handla om hur Tony stark slåss mot något som är en metafor för något som kapitalister ser som en fiende, och jag antar att Tony kommer fortsätta vara en skitstövel. Men allvarligt talat vet jag inte vad jag skall förvänta mig av min första uppföljare i det här universumet. Men om jag skall gissa så tycker jag det skulle vara coolt om Iron man får slåss mot något som känns som en ”Riktig” superskurk, någon som har superkrafter. Men jag har fått för mig att Iron man filmerna kommer vara mer ”teknisk” och hålla skurkarna till teknik användare som agerar på starks egen teknologi.(vem kan egentligen mäta sig med honom utan att sno saker ifrån honom).[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Förhoppningsvis får jag veta mer om SHIELD för de verkar vara spännande. [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Tankar(spoiler): [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Jag tycker att för att[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] e[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]n uppföljare skall vara bra skall den utveckla konceptet i förra filmen, det gör den här filmen. Tyvärr har de valt att fördjupa just de delarna jag ogillade i första. Filmen har valt att helt fokusera på att vara Arn Rand propaganda.
Allt ifrån att skurken bara agerat utifrån en kopia av någon annans verk, till att Starten är onda inkompetenta typer som det är en poäng att hålla borta upptäckter i från. För det är bättre att övermänniskan tony stark har kvar allt själv.
En stor del av filmens tid går åt sidospår som många av dom är rätt så värdelösa, vi har lite fokus på att stark är döende, och det leder inte till något vettigt, Stark får veta att hans far jobbade på något som skulle kunna vara en lösning, han får veta att den lösningen är omöjlig att genomföra, sedan gör han det ändå.
Vi har en sidoplot om att Starks assistent tar över Tonys företag, det leder till att Assistenten (som jobbar hårt vilket Tony aldrig verkar ha gjort) konstaterar att hon inte klarar av att göra jobbet som Tony var menad att göra. [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Och sist så har vi en sidoplot om Tonys nya assistent som visar sig vara en Agent som jobbar åt SHIELD, den här sidoplotten gör inte så mycket i denna film utan känns mest som en massa set-up inför framtida filmer. [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Jag kan uppskatta sidoplotter som fördjupar karaktärer men när de verkar ta upp majoriteten av din filmspeltid så kan man börja fundera på att saker kanske inte är helt genomtänkta. [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Nu gör jag ingen hemlighet av att jag inte gillade filmen, den saknade mycket av det jag gillade med första filmen, och fokuserade på sakerna jag ogillade, plus att de gjorde det med ett manus som jag tror borde bearbetas något varv till. Den här filmen bedömer jag som den sämsta hittills och är inget jag skulle rekommendera.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Jag finner det intressant att filmen inte bara förväntar sig att du sett förra iron man filmen (det var förväntat) men att filmen verkligen fullständigt verkar anta att alla såg bonus scenen som var efter eftertexten fann jag lite överraskande, Det här känns verkligen som något som kan ha förvirrat en del tittare. [/FONT]
Kontinuitet: Alltså stark höll upp en prototyp av captain america sköld, och verkade inte känna igen den, och även om tony verkligen känns som en okunnig människa så borde väll Captien america vare en stor ikon som de flesta känner igen?
Och förövrigt varför jobbade Howard med att utveckla energikällor när han hade tillgång till Tessaperatektionen(kuben i captain america som beskrivs som ren energi)?