[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 21: Captain America: The First Avenger (2011) + Agent carter (KF)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 22: Iron man (2008)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 23: Iron man 2[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 24: The incredible Hulk (2008) + The consultant (KF) (2011)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 25: A funny thing happend on the way to Thor´s hammer (KF) (2011)+ Thor (2011)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 26: The Avengers (2012) + Item 47(KF)(2012)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 27: Iron man 3 (2013)+ All hail the king (KF) (2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 28: Agents of shield Epi 1-3 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 29: Agents of shield Epi 4-7 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 30: Thor The dark world (2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 31: Agents of shield Epi 8-10 (TV)(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 32: Agents of shield Epi 11-13 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 33: Agents of shield Epi 14-16 (TV(2013)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 34: Captain america the winter soldier (2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 35: Agents of shield Epi 17-19(TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 36: Agents of shield Epi 20-22 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 37: Guardians of the galaxy (2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 38: Agents of shield S2 Epi 1-3 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 39: Agents of shield S2 Epi 4-6 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 40: Agents of shield S2 Epi 7-10 (TV)(2014)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 41: Agent Carter epi 1-3 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 42: Agent Carter epi 4-6 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 43: Agent Carter epi 7-8 (TV)(2015) + Agents of shield S2 Epi 11-12 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 44: Agents of shield S2 Epi 13-16 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 45: Daredevil Epi 1-3 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 46: Daredevil Epi 4-6 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 47: Daredevil Epi 7-9 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 48: Daredevil Epi 10-13 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 49: Agents of shield S2 Epi 17-19 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 50: Avengers age of ultron (2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 51: Agents of shield S2 Epi 20-22 (TV)(2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]vecka 52: Ant man (2015)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Vecka 53/1: måste uppdateras längre fram.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Jag har sett tre av de fyra avsnitt av agents of shield som jag skall se den här veckan, Det sista kommer jag se ikväll när jag sitter på natttåg upp till Norrland.
Jag gillar fortfarande serien, även om den lider av att vara en typisk Hollywood serie på alla sätt och vis.
Några tankar: (spoilers)
De maskerade männen var hade bättre hyfs än de flesta svenska tunnelbaneresenärer .
Jag tycker det är jätte förvirrande att se amerikanska skådespelare prata engelska och i en väldigt amerikansk tv-serie när de är på platser i Stockholm jag känner igen så väll.
Avsnittet där Simmons blir smittad av en ailen sjukdom, var helt fantastisk jättebra, och gav väldigt fina scener. Synd bara att slutet led av så många typiskt hollywood klichéer. Som att vaccinet (förlåt antiserumet) hittades precis när den smittade beslutat sig att ta självmord, Så det bli ett race mot klockan.
Och varför var avsnittet tvungna att försöka bygga upp grunden till vad som verkar bli en will they won't they- kärleksrelation mellan Simmons och Fitz. Jag menar räcker det inte med att de har det mellan Skye och Ward?
Och varför måste de förstöra den otroligt härliga vänskaps dynamiken som vi tidigare sett mellan Simmons och Fitz.
Om de gör May till ett kärleks intresse också så kommer jag bli riktig jävla förbannad, LÅT KVINNOR VARA MED UTAN ATT BEHÖVA VARA KÄRLEKSINTRESSE.
Vi har sett lite mer av centipede, och jag håller fast i min gissning att de är Hydra.
Jag får känslan att den här serien kommer följa den strukturen som Whedon satte i Buffy, med att varje avsnitt är ett monster of the week, lite smått utvecklande mellan karaktärerna. Och sedan kommer de sista 3-5avsnitten på säsongerna vara där det faktiskt händer saker. Jag gillade inte den strukturen i Buffy och jag tror inte jag kommer gilla det här. Låt varje avsnitt betyda något. Våga lita på att en tittare kommer se alla avsnitt, vi lever i 2015 inte 1994.
Ikväll åker jag som sagt upp till Norrland, och jag tror jag kommer ha lite internet brist när jag är däruppe,
Så även om jag nästa veck akommer se Thor the Dark world och skriva om den, så kommer jag kanske inte kunna posta om den förrän veckan efter. [/FONT]