Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2015 v35

Lukas

Mannen i Gult
Vimes;n114588 said:
Ikväll ska jag kolla på Guardians of the Galaxy, ska jag ha höga eller låga förväntningar?

Är det en slump att du ser den samma vecka som jag skall se den i mitt marvel project?

Själv har jag ganska låga förväntningar, men det är mest för att jag inte är något jättefan av Marvel filmerna och ogillar dum action (vilket jag fått för mig att den här filmen är)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det här blir skitbra! Jag ska ju också se (om) GotG den här veckan....

kloptok

Pensionerad astrolog
krank;n114613 said:
Jag tycker att du ska förvänta dig ett fräsigt rymdäventyr med blaffiga effekter och ett schysst soundtrack.

Jag tror inte en sekund på de gnällpellar som förordar låga färväntningar "för då kan man bli positivt överraskad"; går man in med inställningen att "den här filmen kommer att vara skitbra" ihop med en korrekt förväntning om filmens genre/innehåll blir man, i min erfarenhet, extremt sällan besviken. Om man däremot går in med svartsynt blick så kommer man bara att sitta och leta fel och hitta anledningar att gnälla.

Man ska alltid välja att ha korrekta och höga förväntningar. Dvs. inte förvänta sig att en dumaction ska ha fantastiskt drama eller så, till exempel.
Ligger något i det du säger krankus. Får nog böja mig på den fronten. Korrekt nivå av förväntningar är nog bäst. Men det kan också vara så att man blir extra wow:ad av en film man inte alls trodde skulle vara bra. Om vi ska tala om just Guardians of the Galaxy så råkar det faktiskt vara den enda av alla Marvelfilmer jag sett som jag gillade! Helskön film med ett grymt soundtrack. Men man kan ju inte gå in med förväntningen att det är Alien man ska kolla på. Det är lättviktig rymdaction och skön musik liksom. Varken mer eller mindre.