Jag tror jag ger Kraften vaknar ca 3/5, den är bra men inte bättre än så.
Karaktärerna, deras dialog och person kemi är det som bör filmen bre för historian känns inte så ny och jag hade gärna sett mer tid givet till att beskriva hur galaxen såg ut och ge lite mer tyngd åt att 5 planeter, som ska vara Republikens huvudvärdar, förstördes.
Något jag saknade är mer diversifiering av de olika planeterna vi får se, Jakku kunde lika gärna vara Tatooine och de tre gröna planeterna vi besöker har egentligen inget som säger att de är olika. Jag finner det slött att inte diversifiera de olika planeterna, det här är inte en SF B-rulle från ’77 eller en TV-serie med begränsad budget. Dom har inge ursäkt för att tre av planeterna ser att aara hämtade ur en gammal Dr. Who säsong.
Abrams har tillgång till all modern filmteknik som finns + en massiv budget och han använder inte detta för att ge oss unika planeter. Varför?
Säga vad man vill om PT men i alla fall så kändes varje planet unik.
P.s. Jag gillar inte, men har accepterat, att man har använt sig av konceptet "den ljusa sidan av kraften" eftersom jag inte gillar uppdelningen av kraften i två olika delar.
Något jag saknade är mer diversifiering av de olika planeterna vi får se, Jakku kunde lika gärna vara Tatooine och de tre gröna planeterna vi besöker har egentligen inget som säger att de är olika. Jag finner det slött att inte diversifiera de olika planeterna, det här är inte en SF B-rulle från ’77 eller en TV-serie med begränsad budget. Dom har inge ursäkt för att tre av planeterna ser att aara hämtade ur en gammal Dr. Who säsong.
Abrams har tillgång till all modern filmteknik som finns + en massiv budget och han använder inte detta för att ge oss unika planeter. Varför?
Säga vad man vill om PT men i alla fall så kändes varje planet unik.
P.s. Jag gillar inte, men har accepterat, att man har använt sig av konceptet "den ljusa sidan av kraften" eftersom jag inte gillar uppdelningen av kraften i två olika delar.
Rymdhamster;n135739 said:Jupp. Mycket masker och dockor. Abramd gjorde en poäng av det i en intervju att han tyckte det var viktigt när det kommer till star wars.
Fas med tanke på antalet icke-människor och djur i 'Kraften vaknar' så skulle jag nog säga att det är mindre masker i den rullen än i någon av PT rullarna. Antalet dockor kan vara det desamma