Re: Men lägg av nu va!
Så synd att du ska vara borta i två veckor nu så att du inte kan läsa detta, men ändå:
Fick tillgång till annan dator...
Varför verkar du så angelägen om att ha en medlemsavgift? rollspel.nu har funnits i runt 4 år och det är så sent som i år som man har börjat med donationssystemet (PayPal) vilket borde göra att sidan klarar sig ganska bra nuförtiden.
Jag har i inlägg förut skrivit att jag helst ser att forumet är gratis och i det inlägget du svarade på dessutom att jag insett att medlemsavgift ställer till mer problem än nytta. Däremot har jag påpekat att jag har förståelse för att redaktionen inte vill lägga ner sina egna pengar på att uppdatera datasystemet mm.
Du verkar ha ett behov av att se att allting runt om dig är kommersiellt och kan inte förstå att det finns folk som brinner för sin hobby och vill göra något för andra utan att tjäna pengar på det. Du läste rätt: Man BEHÖVER inte tjäna pengar på allt, inte ens i dagens samhälle.
Jag har defintivt inget behov av att se allt som kommersiellt men är däremot realistisk nog att inse att inget är gratis på denna jord. Jag postade mitt första inlägg för att få synpunkter på mina tankar och har vidare utvecklat dessa genom att vrida och vända på dem. Jag förstår i allra högsta grad att det finns folk som brinner för sin hobby men också att dessa personer inte alltid är miljonärer och har en sjö att ösa pengar ur för att gynna sin hobby. Dessutom har jag aldrig menat att redaktionen ska tjäna några pengar på sin verksamhet. Syftet har varit att få in nog med pengar för att täcka de utgifter man har, inget annat.
Eller så vill du att forumet ska bli av med en enorm del av användarna så att du och några få andra elitister blir de som diskuterar här
Jovisst är det så... Det var därför jag skrev att man skulle kunna ta ut en relativt låg avgift (förslagsvis 50 kr/år), om det var aktuellt med årsavgift. Med en så hög avgift som 50 kr/år skulle bara jätterika knösar ha råd att använda forumet... Att jag dessutom förklarat att jag helst ser forumet som gratistjänst utökar ju bara ytterligare misstankarna om att jag vill att det ska vara en sluten "snobbklubb"...
Alla har inte heller den möjligheten då de kanske inte har något fint plastkort att stoltsera med eller är minderåriga, och att utveckla det hela så att personer under 18 år skulle få köra gratis blir bara komplicerat.
Ytterligare ett starkt argument till att inte införa årsavgifter.
Och om du nu så jävla gärna vill att redaktionen ska få lite slantar i egen ficka...
Återigen, det har det aldrig varit tal om...
...eller ge lite pengar till förbättringar av servern eller en uppdatering av forumsystemet, så donera en tusenlapp eller två istället!
Jag ska gladeligen donera inom en snar framtid. Däremot anser jag det inte mer än rimligt att vi som forumanvändare betalar denna kostnad snarare än att redaktionen ska göra det. Räcker donationsintäkterna till detta är det ju naturligtvis bra.
Ska det vara så jävla svårt att förstå att forumet drivs utan vinstintresse?
Nej...
Ja, inlägget var elakt och jag är väl medveten om det, men jag försvarar bara forumet och redaktionens val att köra gratis. Jag gillar det och respekterar det ni gör fullt ut!
Om inlägget var elakt eller inte får du själv svara för. Jag har heller aldrig försökt påtvinga redaktionen någon årsavgift utan ville bara höra om man inom redaktionen diskuterat detta och i så fall vad man kommit fram till, samt andra forumanvändares åsikter i frågan. Jag gillar också det redaktionen gör och respekterar det de gör. Det hindrar mig dock inte från att föra upp ett förslag till diskussion på dagordningen...
/Paulus