anth
Vetefan
Vi har trådar om spel, film, böcker, serier,...
Varför inte en tråd om musik?
Reglerna är ungefär som för övriga trådar.
1. Välj ett musikstycke ni tycker om och skriv vad det heter
2. Länka i första hand till youtube, men ni kan även ge andra länkar som t.ex. spotify - så vi kan höra hur det låter.
3. Skriv något kort om musikstycket, som varför ni tycker om det, var ni hörde det första gången eller någon annan trivia.
FAQ:
F: Måste det vara klassisk musik?
S: Det bestämmer ni själva - jag litar på ert omdöme.
En riktlinje är: om ni tror att folk kommer att lyssna lika mycket på musikstycket om 100 år som man gör idag så passar det definitivt in.
F: Måste man vara musikexpert för att posta?
S: Definitivt inte! Se bara på mig, jag kan ingenting om klassisk musik.
F: Vad är klassisk musik?
S: Och det frågar ni mig?
För mig personligen är "klassiskt" musik som är skriven för och framförd av orkester.
Men det är säkerligen en felaktig definition och jag kommer själv posta saker som inte uppfyller det kravet.
Varför inte en tråd om musik?
Reglerna är ungefär som för övriga trådar.
1. Välj ett musikstycke ni tycker om och skriv vad det heter
2. Länka i första hand till youtube, men ni kan även ge andra länkar som t.ex. spotify - så vi kan höra hur det låter.
3. Skriv något kort om musikstycket, som varför ni tycker om det, var ni hörde det första gången eller någon annan trivia.
FAQ:
F: Måste det vara klassisk musik?
S: Det bestämmer ni själva - jag litar på ert omdöme.
En riktlinje är: om ni tror att folk kommer att lyssna lika mycket på musikstycket om 100 år som man gör idag så passar det definitivt in.
F: Måste man vara musikexpert för att posta?
S: Definitivt inte! Se bara på mig, jag kan ingenting om klassisk musik.
F: Vad är klassisk musik?
S: Och det frågar ni mig?
För mig personligen är "klassiskt" musik som är skriven för och framförd av orkester.
Men det är säkerligen en felaktig definition och jag kommer själv posta saker som inte uppfyller det kravet.