Nekromanti Rollspel och Animé effekter i Rollspel, går det?

DanielSchenström

Swashbuckler
Själv, om jag gillade anime, skulle nog ha spelat nåt av animerollspelen eller ett levelsystem eftersom de flesta animetvrollspelen är så.

Daniel "Warduke" Schenström

Delita Hyral

Veteran
Re: Manga (o/t)

Se Tenchi Muyo "Daughter of Darkness" och " Thenchi muyo in love"..
Dom är riktigt bra.
Likaså serien..Har sett
upp till del 10.

- The crest of the black lion -

kalcidis

Hero
Låt del två brinna i helvetet!!!!!

Usch usch usch.. tvi tvi tvi.. säger jag. Ninja Scroll Resurrection var inte en värdig uppföljare till del ett! Ninja Scroll är underbar har en soft story och med tuffa strider i sig osså. Tvåan är indelad i två kassetter (ca 40-50 minuter ihop) där dom tagit bort allt det bra från ettan och slängt in raketmän (?!) och raketgevär. Näe.. ettan var en 10/10..tvåan är 4/10

mvh
//kalcidis

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat

Fylbard

Veteran
Håller med n/t

Jag har jävligt svårt att tro att man efter bara några spelmöten har fixat fv 45 alla sina färdigheter... men sånna är dem, nybörjarna, bara vapen... hmpf *OBS! Jag var ironisk efter de första tre punkterna*

/Den där som fortfarande har svårt att se sä rsk r ivn ing

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Umi Ryozaki

Veteran
Haha!

Nej jag spelar inte MED en 10 åring, mina spelare började med 10 åriga karaktärer. De ska nu växa till sig.
Det är allt =)

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala

Urotsukidoji är bra, lite mått hentai-aktig, men ändå tuff.

Den är inte alls tuff, den är russkit mysko. Stora demoner med jätte k-kar som förstör hela världen. Mycket, mycket, mycket överskattad film. Kolla in Street Fighter istället. Den e cool. Speciellt Guiles "Sonic Boom", som klyver ett mindre hus. =)

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Ghost in the Shell

Otroligt jättesuperbra

G.i.t.S. är oxå en russkit överskattad film, visst den är bra, men inte så bra. En film som är russkit cool, förutom Ninja Scroll och Street Fighter är oxå "Fist of the North Star", den är grym.........

"Oderint dum metuant"

Re: Det heter DoD!

Innan jag insåg det, i den väldiga början på min karriär, så hade jag en RP som hade FV 67 i långbåge... han träffade mycket...

Det där går ju inte att komma ifrån, när alla börjar att spela rollspel så strävar man just efter att ha höga värden, och ni måste ju hålla med, det var kul med just sånt spelande. Sen efter ett par månader, ja kanske till och med ett par år, så tröttnar man ju givetvis. Men till en början var det ju faktiskt så man spelade, i alla fall alla Rollspelare jag känner.

Ta tillexempel min först gubbe till DoD, som jag skapade för över tio år sen, som jag för övrigt har kvar. Det var en skogsalv som var två och en halv meter lång. Hade 250 i styrka och Fv 390 i sitt 2H. svärd, När han väl använde detta var 1-19 perfekt och svärdet gjorde 2T10+15 i skada + min feta SB. Jag har kvar formuläret med den gubben, den brukar komma fram då och då och varje gång den kommer fram sitter vi i spelgruppen och bara as garvar.
Men det var ju så vi lirade i början för över tio år sen... =)

"Oderint dum metuant"

Nerosuferoth

Swordsman

visst den är bra, men inte så bra.

Åjo. Den är precis så bra. Och lite till.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Svarte Faraonen

ром и смерть
Strider och EP

Jag gör det inte...

Jag spelar äventyr med en stor del strider, utan ett poäng i vapenfärdigheter. Jag har satsat på att springa snabbt i stället...

- Bobby

Salir

Veteran

Record of the lodoss war, ninja scroll och heroic legends of arislan är tre rockande alternativ.

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"

Lord Samuel

Warrior

250 i STY har jag aldrig haft, däremot 135 på en dvärg, medans en kompis högländare hade 120 typ. Tihi vad bra vi var, och magi kunde vi med eftersom vi råkat slå bra magiförmågeslag och lyckats öva in lite rolig magi...:)
En kompis till mig hade ett troll med SMI 100, också lite annorlunda.

Jag skrattar också när jag ser dem, högt och ljudligt.

Nerosuferoth

Swordsman

I min gamla spelgrupp var det många RP som slutade på det sättet. En skogsalv som vi kallade för "Mithrilnissen" på grund av hans ganska dyrbara helrustning kunde, efter att ha fått ena armen avhuggen i strid, fortfarande klättra bättre än någon av oss andra. Det säger lite grand om hans värden...

När han var full fick vi slå honom medvetslös med en klubba som skulle ha dödat vilken människa som helst för att han inte skulle riva stället med bara händerna. Tänk så kul man hade en gång i tiden:)

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É