Rollspel om skådisar

mini72

Veteran
Är det nån som känner till/minns ett spel där man skulle spela skådespelare? Oneshot spel där man kan/ska typ driva med divorna. Tror att man spelar i en skräck films setting men det kan oxå ha varit just det specifika äventyret som var horror. Tror det hette mummy dearest, inte mommy

Genesis

Ni dés ni maître
Ja, Thespian och Daughters of Verona är väl de skådespelarspel jag känner till. Och My Daughter the Queen of France, tror jag? Men det har jag inte spelat.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
I Hong Kong Action Theatre spelar man också skådisar, men resten av beskrivningen passar inte.

God45

#PrayersForBahakan
The Play's The Thing finns också! (Inte skräck utan Shakespear dock)

Christoffer

It's all pig.
Extreme Vengeance såklart!!! Man spelar inte skådis rakt av, man spelar lite heller rollen skådisen är, utan om jag greppar det mer skådisens ”typiska roll” så någonstans mitt emellan roll och skådis.

Christoffer

It's all pig.
I Primetime Adventures skapar du en TV-serie, med producent och skådespelare.
Dock är det ju bara annat namn på typ spelledare och spelare, man spelar ju inte en skådis i spelet. Skådis blir bara annat namn för en person kring bordet vars ansvar är att spela en rollperson.

Cernunnos

Veteran
Snubblade över detta, när jag lyssnade igårkväll på första avsnittet av +1 forward första avsnitt. Där intervjuer de skaparen för spelet Action Movies World. Tänkte på denna tråd.

Här spelar gruppen skådespelare som spelar karaktärer i action filmer.

Ekorren

Warrior
It Came From ... finns ju också som relativt ny b-filmsinspirerad rollspelsfranchise.