chryckan said:
Han said:
/Han som för övrigt kan tala om att man kan göra hyperlänkar i pdf-dokument
Retroaktivt?
Nej. Jag menade att skaparen av pdf-dokumentet kan göra det. (Kanske kan man göra det i Acrobat?)
Varför jag frågade är för att jag tycker pdf-dokument är överlägsna att slå i. Bara sökfunktionen är ju guld värd mot att bläddra igenom boken eller försöka hitta något i registret.
Det första jag gör när jag öppnar ett pdf-dokument är att memorera vilken sida som innehållsförteckningen står på. Sedan skriver jag bara i sidnumret för att byta sida tillbaka till innehållsförteckningen om jag behöver slå upp något. Ofta brukar registret vara längst bak i dokumentet, så då kan jag trycka END för att komma dit och se vilken sida jag ska gå till.
Att skriva in ett sidnummer och sidan ploppar upp och sedan trycka CTRL-F för att söka på sidan är för mig oändligt mycket snabbare än att behöva sitta och bläddra igenom en bok och skumma sidorna när man börjar komma "närmare" den information som man vill ha fram.
Därför tycker jag din kommentar är lite lustig.
/
Han som bläddrat digitalt i D&D4-böckerna såpass mycket nu att han kan sidnumrena till de flesta viktiga sidorna