Slafsiga burgare och ännu mer politiskt motbjudande än MacDonalds.Netfeed, förespråkar Burger King
Jag är inte så extrem, jag nöjer mig med att basera mitt politiska matval på aktuella ställningstaganden.Det politiska köket
Det beror på hur det hanteras. Jag skulle till exempel kunna tänka mig att man jämför hur en rättegång hanteras i Sverige kontra USA (eftersom det finns många missförstånd där, tex tror många att jury används i Sverige) genom att halva klassen får läsa på ett system, halva andra, gärna med speciell information för respektive roll. Läraren tar platsen som domaren och man rollspelar liknade fall i båda systemen.Inbillar man sig att man ska kunna lära ut hur det går till i FN eller hur krig känns och går till genom rollspel är risken att eleverna gör sig dåliga fiktioner, dvs att de bilder man får av t.ex. FN står i vägen för en korrektare beskrivning av hur det går till att arbeta där. Jag skulle nog påstå att rollspel är värdelöst för att lära sig objektiva fakta. Vad tror ni?