Nekromanti Rollspel som utspelar sig under 1700talet

Storuggla

Champion
Jag försökte komma på vilka rollspel som utspelar sig under den tidsperiod då det var pudrade peruker, trekantshattar och flintlåsmusköter. Jag kom inte på så många. å hjälp mig och påpeka de jag glömt!
De jag kan på rak arm är:
Götterdämmerung
En Garde
Furry Pirates
In Harm's Way
Colonial Gothic (någon som vet om det är något att ha förresten?)

Storuggla, 1600talet har inga fina kläder

Mogger

Hipsteranka
Western. Inte defaultläge, men det finns helt klart utrymme och möjlighet.

Måste det vara västerländskt 1700-tal, annars finns det säkert ett och annat Japanspel som utspelar sig under Edoperioden.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Flashing Blades (NT)

Flashing Blades är verkligen awesome, men visst utspelar det sig i musketörernas tidsålder? De Tre Musketörerna börjar handlingen 1622.

Ett sekel för tidigt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Höstdimma.

Höstdimma. Men det är inte historiskt utan någon sorts fantasy-1700-tal.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Flashing Blades (NT)

wilper said:
Flashing Blades är verkligen awesome, men visst utspelar det sig i musketörernas tidsålder? De Tre Musketörerna börjar handlingen 1622.

Ett sekel för tidigt.
<div>
</div> <div>Jo, det har du rätt i. Jag vill dock minnas att de utsträckte perioden i och med något supplement – men kan såklart minnas helt galet då jag själv inte spelat det (utan bara ägt det av misstag i ett par timmar). </div>

Krille

Super Moderator
Storuggla said:
Jag försökte komma på vilka rollspel som utspelar sig under den tidsperiod då det var pudrade peruker, trekantshattar och flintlåsmusköter. Jag kom inte på så många. å hjälp mig och påpeka de jag glömt!
Jag höll på att skriva Lace&Steel, men sen kom jag på att det var ju 1600-tal.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Krille said:
Storuggla said:
Jag höll på att skriva Lace&Steel, men sen kom jag på att det var ju 1600-tal.
Jo, ska man ha musketörera får man rikta in sig på 1600-talet. Då finns ju även A Mighty Fortress till AD&D 2e.

mcwolfe

Veteran
Svårt det där med århundradena.. som det beskrivs så känns det som att ursprungs-postaren är mer inne på 1600 än 1700-tal. På den fronten finns ju också All for one: Regime Diabolique

/McWolfe

Storuggla

Champion
"Svårt det där med århundradena.. som det beskrivs så känns det som att ursprungs-postaren är mer inne på 1600 än 1700-tal."

Öh... nej det är han inte.

Storuggla, förstår inte hur det antogs

Cybot

Mest spelbar
McWolfe said:
Svårt det där med århundradena.. som det beskrivs så känns det som att ursprungs-postaren är mer inne på 1600 än 1700-tal. På den fronten finns ju också All for one: Regime Diabolique

/McWolfe
Varken trekantshattar eller flintlåsmusköter gjorde sitt intåg förrän ungefär 1660 medans de var mainstays under hela 1700-talet.
1600-talet är ju bredbrättade hattar, konstiga kragar, luntlås, kragstövlar, puffärmar och värjor.
Fast kanske inte allt på samma gång.