Nekromanti Rollspel under värnplikten

Cybot

Mest spelbar
Re: Har det här blivit ett vapenforum?[ANT]

Men jag kan ju flytta till Texas utan att känna mig vilsen och bortkommen :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Re: Har det här blivit ett vapenforum?[ANT]

Haha!!! Det har du ju rätt i förståss!!! Hörde förresten att den var nån gubbe i Texas som skulle göra en egen stat för rika vapengalningar. Där skulle alla ha tillgång till en privat sjutbana och det skulle vara tillåtet att gå omkring med vapen på gatorna... Ni kanske skulle passa in där :gremwink:

/Jonas, totalt oseriös

Du tror inte att du kan byta nationalitet och tillämpa idén vid den finlandssvenska brigaden i Dragsvik? Det skulle vara mycket trevligt.

/Black Dwarf, rycker in i januari.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Hej!

Det låter som om du är inne på rätt spår.

Jag har hört att pansarofficeren Christer Henriksson (IIRC) använde liknande metoder på P4 under 1980-talet. (Sagde Henriksson var en regelbunden gäst på Gothcon dåförtiden och höll någon gång kring 1982 ett föredrag om hur han använde tabletop i utbildningen i beslutsfattande).

GURPS innehåller flera böcker som handlar om strid och orperationer i nutidsmiljö. Kolla på SJ Games www.sjgames.com

Det finns andra sätt att göra det på. Jag diskuterade det med officerarna på SWEDINT/Ing1 när jag jobbade där för tio år sedan. Om du vill gå in på detta i detalj, kontakta mig.

Anders

trinker

Warrior
Om du skulle bli få ihop ett regelsystem så skulle jag mer än gärna ta mig en närmare titt på det. Låter mycket intressant.

Sadaigh

Swordsman
Wiie! Häftig idé må jag säga.! Kör på! =) Så, det blir typ som CoC reglerna? lite enklare kanske, men det bygger ju i sånafall på % räkning också. Nåväl, må väl! (det rimmade ju :gremlaugh:)