Ja, TP är seriöst kul. Eller ja, jag tycker att frågesportspel alltid är kul, i de flesta fallen i alla fall. Vi spelar sådant rätt ofta periodvis i min familj. Åker man hem till morsan och farsan så kan man vara säker på att det blir minst en runda Sverigespelet någon av kvällarna man är där. Min sambo uppskattar det tyvärr inte lika mycket som jag. Historia, kultur, politik och dylika är inte hennes tekopp. Hon skulle nog vara vassare på lite mer populärkulturella ämnen; som musik som är inne just nu, 90-talets kändisar och sådant.
På tal om vin och öl...
Det är inte alltid ett så bra tips alla gånger. Farsan är uschligt allmänbildad och sopar alltid banan med oss allihop. Han brukar le och slänga lite gliringar då och då. De gånger vi kombinerat det med lite dricka så blir resultatet en skitfull, stöddig och hånleende gubbe som sopar banan med oss alla och sedan skrattar ut oss, anser att skrika är normal samtalston och tar över hela rummet.
... Eller ja, det är ett bra tips för min del för jag tycker det är skitkul när min gamle far är på kanelen. Det händer inte så ofta trots allt. Han dricker sällan. Men morsan brukar till exempel känna sig lite mobbad när farsan undrar hur fan man inte kan veta vem som vann släggkastningen i OS 1924 eller något sånt skumt.
Fan, nu blev jag ju grymt upplagd på att spela lite frågesportspel. Förövrigt så tycker jag att det är rock n roll att D&D spöar till exempel TV-spelskonsoller.