Ett svar...:S
Ja, I dagens 'liberala' och 'öppna' samhälle så borde jag ju säga att alla dylika projekt är värdens bästa grej, och de är så banbrytande, bara för att de inte är lika motsvarade som alla andra... men det skulle ju inte vara JAG som sade det, eller hur?/images/icons/smile.gif Jag skulle ju bara säga vad som förväntades av mej, för att inte vara en kvinnohatande tok...
Ta inte det här fel, jag är förvisso en omedveten extremsexistis gris/images/icons/oink.gif(jag tycker 'fel', utan att mena någon illa), men jag tycket garanterat att kvinnor borde finnas mer representarade i rollspelsvärlden.
Av princip!
Men jag är jävligt osäker på om det spelar någon roll ifall en kvinna eller man skriver... NÅGOT! Det enda jag kan komma på som skiljer män och kvinnor som författare är att kvinnor och män tänker olika, vilket stämmer.
Faktadravel; Män focuserar till större del på logik och realism än kvinnor, emedan kvinnor har betydligt mer utmärkande empatiska förmågor(pga att hjärnan är uppbyggd si och så, läs fotnot)... att dömma av detta skulle 'manliga' rollspel focusera mer på realism, logik och fakta, emedan kvinliga rollspel skulle vara... ehhh, vad är effekten av att använda empati när man skriver ett rollspel? "Snälla" rollspel?
Nu vet vi ju dock alla att det inte fungerar så, kvinnor och män skriver vanligtvis ganska lika, trots att de beter sej olikt. Läös vilken tidning som hellst, i samtliga kommer man att finna att journalisterna skriver på samma sätt oavsett om de är män eler kvinnor...
Nåja, det här är bara mina egna tankar, och lyssna inte på mej... Det skulle inte jag göra. Din idé hade kanske varit lite mer banbrytande om den kommit för 15 år sedan, men den fyller en funktion, tror jag. Fler tjejer kommer utan tvekan bli intresserade av att rollspelet ar skrivit helt av kvinnor. Vilket snarare säger mer om hur tjejer generellt fungerar än hur rollspelsvälden är uppbyggd...?/images/icons/grin.gif
Nej, inget illa ment, jag är intresserad av hur det blir till slut, om de blir något, ovanstående är bara vad som först flugit in i mitt röriga lilla huvud... Jag tycker att det är bättre att jag är ärlig med dej, än att jag skiver vad du VILL höra... Nothing personal!
/Gods speed!
(och förresten, din signatur är lite stötande, tycker jag/images/icons/smile.gif)
Och till alla ni på forumet; Jaaaaaaaa, jag är en gaggig, klagande liten kärring(erh... kanske inte rätt ord i rätt inlägg, sorry), men ni behöver inte påminna mej om det!
*)Utlovad Fotnot:
Män är 'konstruerade' att vara jägarna, och är inte 'förväntade' att behöva charma sina partners. Män är endast skapade att föda och befrukta kvinnor, samt skydda sej själva och sin flock. Därav har män, ungefär sedan Homo Erectus utvecklat vissa möjligheter att bedömma vad ett byte eller en fiende skall göra. Därav är män mer logiskt och realistiskt lagda. Över fyra femtedelar av världens utvecklingsforskare tror att det var detta som utvecklade Patriarkatet. Män var helt enkelt(ursprungligen) mer lämpade att leda små, utsatta samhällen.
Kvinnorna har dock 'ursprungligen' som enda uppgift att bli befruktade och föda avkomma(ja, det är orättvist). Kvinnorna blev omhändertagna av männen och behövde därför inte uppfylla andra krav än att vara sin partner till lags. Inte bara sexuellt, utan även på många andra sätt. Kvinnor utveckalde därför sina mentala förmågor attförstå en motpart och läsa vad denne ville... Kvinnor blev mer sociala än män, helt enkelt!
Under de senaste 40000 åren har människan utvecklats så här mycket;
|***|
av ca 120000 möjliga prickar. Detta betyder i praktiken att vi fortfarande är grottmänniskor. Det är för övrigt därför vi slår på maskiner när de inte fungerar./images/icons/laugh.gif Människor kan inte förstå att någonting som rör sej inte är levanade varelser, så därför tror vi att de kan bli hunsade... Det var någon nisse som hävdade att vi har två lampor på bilarna av anledning att vi ska kunna identifitera oss med dem... bara lite rapparkalja, för att runda av...
PS. För att komma ifrån mej var det här ett mycket optimistiskt inlägg, med tanke på ämnet DS.