Nekromanti Rollspelare i Enskede

Ackerfors

Alas, your rapids!
App, app, app! Flytta inte inlägget. Det här är faktiskt inte ett kontaktannonsinlägg, även om jag inte hade haft något emot att flytta till Enskede.'

Nej, det här är ett litet inlägg om en obetydlig sak jag hörde på radion inatt innan jag somnade. Det var programmet Nattliv som sänds på P3 oc P4 som förberede mig på en god, kall natts sömn. Men den här gången var inte som de andra gångerna. Han, jag tror det var Pär Fontander, pratade om sin son, eller snarare bristen på sin son just då. Han var nämligen och spelade rollspel i Enskede igår kväll. Så började programledaren prata lite om rollspel och han sa "Hoppas det är bra rollspel och inte dåligt, jag menar, jag hoppas att det inte är två tjejer i trean som sagt 'hej, ska du följa med och spela rollspel', för min son går ju bara i tvåan" eller något sånt.

Ni kan lyssa på programmet här och det borde vara runt 30 till 40 minuter in i programmet.

Så finns det någon här som går i tvåan, är son till programledaren till Nattliv och spelar rollspel i Enskede så hojta. :gremsmile:

Till er andra, är hans kommentar en ny typ av fördom(? :gremgrin: ) mot rollspelen?

Några andra kommentarer?

*hjälper Balderk*

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag hörde också det där och förstod inte heller vad han menade. Mitt tolkningsförslag just då var att programledaren, precis som till exempel Expressen, har svårt att skilja mellan rollspel med sex och rollspel utan sex. Jag var dock ganska trött då och kan ha missförstått...

/tobias, som vunnit "nattjakten" i Nattliv tre gånger

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag hörde också det där och förstod inte heller vad han menade. Mitt tolkningsförslag just då var att programledaren, precis som till exempel Expressen, har svårt att skilja mellan rollspel med sex och rollspel utan sex. Jag var dock ganska trött då och kan ha missförstått...

Jag tolkade det nog så jag med, mest noterade jag bara att programledaren inte vet vad han yrar om och att han antagligen slagit in www.rollspel.se istället för www.rollspel.nu.

/tobias, som vunnit "nattjakten" i Nattliv tre gånger

Wow! Då borde jag nog hört det någon av gångerna åtminstone. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Re: Rollspelare i Enskede [OT]

Höhö. .nu vs .se är en klassiker.

Jag funderade mest på om hans son gick i ettan på lågstadiet eller gymnasiet. ^_^

Foggmock - Som har vunnit biobiljetter av Radio Match två gånger

Storuggla

Champion
"Jag tolkade det nog så jag med, mest noterade jag bara att programledaren inte vet vad han yrar om och att han antagligen slagit in www.rollspel.se istället för www.rollspel.nu."

Han kan skillnaden, de har haft diskussioner om det tidigare. Det var nog mest en liten pik till de... öhm... äldre lyssnarna. :gremblush:

Storuggla, frisk nu

Balderk

Swashbuckler
*hjälper Balderk*
Najs.

Till er andra, är hans kommentar en ny typ av fördom(? :gremgrin: ) mot rollspelen?
Nej, det tycker jag väl inte. Det är bara bra att folk får upp ögonen mer för rollspel även på ett bra sätt, han refererade ju trotts allt till en typ av rollspel som "bra rollspel" vilket inte så ofta sker i media. Den andra sorten finns ju också. Nu lyssnade jag inte på programmet så jag vet inte exakt vad han sa, så jag får kanske återkomma och ändra det här inlägget när jag gjort det.

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
Re: Rollspelare i Enskede [OT]

Jag funderade mest på om hans son gick i ettan på lågstadiet eller gymnasiet. ^_^
Jo, jag med. Handlar det om lågstadiet känns det ju litet konstigt att det skulle han handlat om dem sortens rollspel de håller på med på .se

Hur som helst ser jag inget negativt i hans kommentar särskilt inte eftersom de diskuterat det tidigare (enlig storuggla iaf :gremsmile: )

/Balderk