Nekromanti Rollspelare i Stockholm 25-40 års ålder?

Nostalgia74

Veteran
Tjena,

Gammal spelledare (nu IT-konsult) här som fått lite ny gnista vad gäller att samla ihop ett trevligt gäng grabbar som lirat förut. Dvs mellan 30-40 års ålder, och som mer vill ha kluriga äventyr med mkt mystik o magi än bara ren slakt o en massa tärningskast.

Gärna vanliga vettiga personer som bara skulle vilja uppleva lite nostalgi igen på äldre dar.

Har Lord of the Rings-spelet (på engelska) vilket är ganska bra och då alla känner till världen kan man lätt hitta på nya äventyr.

Finns det några nyfikna?

/M

Dr_Moreau

Veteran
Är en gammal rollspelare, 31 år som med viss nostalgi minns hur mina dvärgkrigare med tvåhandsyxor och STY 24 nackade Orcher för dryga 20 år sedan...
Har funderat på att återuppta rollspelandet om man kunde hitta ett passande gäng att spela med. Har kikat lite på LoTR, verkar vara bra. Annars ägare av Trudvang och Mutant, vilket båda verkar ha en skön stämning. Öppen för förslag!

Harmklinga

Veteran
Intresserad, lite korta fakta om mig:

Nyinflyttad Stockholmare
Arbetar lite konstiga tider ibland
30 år, har spelat rollspel mer än hälften av dessa.
Gillar att skriva bakgrunder och leva sig in i karaktären, därför föredrar jag långa kampanjspel eller i alla fall äventyrsföljetonger, men allt går ner. Några bakgrunder finns att läsa på detta forum

Har spelat ett jehu med olika rollspel, alla versioner av DoD (mer Trudvang och -91, mindre chronopia) och mutant. På senare år har vi gått över från Kult, DoD, Neotech och Mutant till engelska spel, som Shadowrun, Exalted, DnD (inte min kopp té man man tar det som erbjuds), Godlike osv.

Är intresserad av att spela allt från Trudvang, Götter, Coriolis och Noir till gamla hederliga svenska, såväl som utländska. Allt från World of Darkness till Forgotten Realms, från Järnålder till Sci-fi, från grisfarmarspel till high fantasy.

Senast köpta spel: Dark Heresy.

Zebulon

Swordsman
Jamen det låter ju helt underbart!
Jag är på, jag passar på profilen exakt, kunde ha skrivt alltihop själv..

Jag går snabbt över till realiseringsmode för jag vill verkligen hitta några fler spelkamrater.
Det var ett tag sen den här tråden startades så det kan vara så att Nostalgia inte kollar upp den ordentligt...
Jag lägger in svar till de som svarat på denna tråden med förhoppningen att de skriver igen.
Hoppas vi kan gå vidare med detta...
Jag bor i Örby förövrigt, var bor ni?

/Zeb

Nostalgia74

Veteran
Halloj! :)

Vad kul att lite fler kikat in o svarat :)

Skulle vara skitkul och testa spela lite, var ju ett bra tag sen för mig! :)

Är dock intresserad av att testa spelledarrollen och då försöka komma på en vettig kampanj... gillar också att ha lite återkommande grejjor i äventyren samt se karaktärerna utvecklas...

Kanske ses för en öl på nån vettig pub en kväll o snacka lite skit? :)

Dr_Moreau

Veteran
Söderbo, och en öl eller två slinker nog ner. Jobbar dock utanför Stockholm av och till. Kommer dock vara i stan tom fredag och kommer sedan åter 2/9.

claes

Swordsman
Behöver ni fler spelare kommer jag i början av september flytta upp från Jönköping till Stockholm och är gärna med och lirar. Jag kommer bo vid Telefonplan ett tag framöver.

Har heller inte lirat så värst mycket senaste åren. Har dock hängt med och läst flertalet rollspel. Har ett gäng lite mer avancerade brädspel (Advanced Squad Leader, Lock 'n Load: Day of Heroes, och liknande) om det inte alltid blir rollspel på agendan.

Är 31 år och lirade en hel del Drakar och demoner under skolåren men har knappt spelat något efter gymnasiet.

Nostalgia74

Veteran
Låter ju lysande... :)

Tycker vi ses för att snacka lite skit, sen se om vi vill testa o spela lite :) Det viktigaste är ju, för mig, iaf, att det verkar vara ett kul gäng, sen är man säkert van vid olika spel, äventyr, etc...

Är dock borta fram till tisdag nästa vecka, men sen ses jag gärna. Kanske onsdag kväll? Ja, om en vecka då?

Harmklinga

Veteran
Jag vill minnas att jag har stämt träff på onsdag, men det är första dagen på en 1 veckas semester när jag enbart planerar att pilla mig i navlen och lata mig så de flesta andra dagar borde fungera utmärkt (torsdag exempelvis).

Kanske kan Nostalgia74, Zebulon och jag mötas upp och ta en öl i någon stämningsgivande lokal och lära känna varandra* och så gör vi om det när Moreau och Claes är i stan? Fler är ju sällan sämre som bekant (ölkvällar alltså) :gremlaugh:

Tror det är en god idé att skapa en ny spelgrupp, och lättare än att hoppa in i en redan existerande med fastslagna rutiner osv.

*För att se om tyckte uppstår som det brukar stå i kontaktsidorna :gremtongue:

Zebulon

Swordsman
Det låter som en mycket trevlig tanke.
Jag kan inte 8-9 sept annars när som helst.
Torsdag (antar att vi pratar v.34) kan passa för mig.
Man kanske kunde ta det lite som en after work, en vardag?
Då hinner man hem till läggning av barnen :gremsmile:

Jag är bor i Örby/Högdalen så om vi hittar nåt ställe i anslutning till gröna linjen är det ett plus för mig.
Förslag på ställe?

Det här ser jag verkligen fram emot!

/Max

Nostalgia74

Veteran
Vilka datum pratar vi om nu då? Ha ha ha är ju förvillande ;-)

Jag ses gärna nån kväll nästa vecka. Onsdag eller torsdag funkar för mig!

/Mattias

Harmklinga

Veteran
Ja, jag uttryckte mig luddigt. Jag avsåg nästa vecka, torsdag den 28e, dagen efter den som Nostalgia föreslog, eftersom jag inte har något planerat den dagen passar den mig som handen i handsken.

Jag känner dock inte till några direkta ställen att hänga på eftersom jag är nyinflyttad och ständigt arbetande. Det är nog av samma orsak som jag förvirrad och dygnsvild.

Nostalgia74

Veteran
Ha ha ha... inte för att jag vet några "bra" ställen, vad nu det är för nåt, men för mig räcker det med första bästa pub! :) Gärna som inte är över-crowded så man kan snacka skit :)

Gröna Linjen var det.... antingen nånstans på söder, eller kanske Fridhemsplan? Där finns en helt vanlig typ "brittisk" pub längs med Fleimggatan... nothing fancy, men helt ok. Kommer dock inte ihåg namnet, men det kan jag ju ta reda på.

Torsdag kväll passar mig fint! :)

Zebulon

Swordsman
Pussla ihop datum ja, det kan vara lite snårigt...
Torsdag 28:e funkar inte för mig men vad sägs om tidigare i veckan?
Om onsdag är borta kanske måndag 25:e eller tisdag 26:e kan funka? Veckan efter ser bra ut för mig också.
I värsta fall ansluter jag vid ett senare möte men jag vill absolut vara med! :gremsmile:
Men vi verkar vara några stycken och det är ju kul.
Nostalgia 74, Dr_Moreau, Harmklinga, Claes och Zebulon, det är fullständig en grupp!