Nekromanti Rollspelare i Stockholm 25-40 års ålder?

Dr_Moreau

Veteran
Det verkar ju finfint det här! Det är ju inte direkt ont om barer på söder om man så säger ;)Soldaten Svejk på Ösgötagatan är ju rätt trevlig om man gillar god tjeckisk öl, och vem gör inte det? Synd att jag inte kan vara med nästa vecka, men jag hoppas vi kan ses veckan efter också!

Harmklinga

Veteran
Gjorde om schemat lite, har möjlighet tis26-ons27-tor28, så nog borde vi kunna lösa nåt nu :gremwink:

Nostalgia74

Veteran
God tjeckisk öl låter inte alls fel! :) Dessutom kul att testa nytt ställe!

Hmm... jag kan nog tyvärr bara onsdag/torsdag i nästa vecka, men efter det är jag desto ledigare, ja veckorna efter det.

Om alla andra kan på mån/tis så ses ni då, så hakar jag på vid nästa.

Handlar ju egentligen bara om att, som nån skrev tidigare, kolla läget och se om vi trivs som grupp. Ska bli kul att börja kolla på spel och äventyr/kampanjer också :)

Appropå det... är det nån som har tillgång till lgh/hus att spela i? Bor själv i liten etta. Dock funkar det ju alltid med lite extra hjärterum ;-) Men har egentligen inte bra sittplatser etc... kanske någon som åtminstone har ett köksbord för 5-6 pers? (eller vardagsrum?)

Sen... jag kan som sagt tänka mig att testa spellederiet etc... men skulle vara kul om nån annan också vill det. Vem vet, man kanske tappat precis allt o är supertrist som SL :-( Är ju även kul att vara spelare också :)

/Mattias

Zebulon

Swordsman
Det verkar bli klurigt att få ihop alla den här gången...
Jag kan som sagt må, ti, on den veckan men hänger inte med hakan om jag missar första träffen. Veckan efter är än så länge obokad vill jag minnas.

Apropå lokal så jag har just köpt ett litet hus i Örby utan köksbord men med matsal, soffa och ett annat obskyrt rum som vi kallar för biblioteket så länge. Här går det helt klart att sitta, åtminstone lite då och då. Det är promenadavstånd från Högdalen T-bana + några busslinjer bla 165.

Även jag kan vara spelledare, men jag tror att flera i gruppen gillar det så vi kanske får turas om :gremsmile:
Jag ser fram emot att utveckla mitt karaktärsgestaltande (Persbrandt, släng dig i väggen!)

Dr_Moreau

Veteran
Bor i en etta så det är ju lite trångt, men det går väl om det kniper! Men ett hus med bibliotek låter ju alla tiders!
Beträffande SL-rollen är jag glad och nöjd om andra tar på sig det åtminstone till en början. Har som sagt inte spelat på evigheter så det kommer nog att ta ett tag att komma in i det igen.

Harmklinga

Veteran
Själv bor jag i en 1½a tillsammans med min sambo, så det är lite tight tyvärr.
Kan Sverok eller någon spelförening ha lokal där man kan vara kanske?

Jag kan för övrigt, efter lite schemaändringar, onsdagen den 27e och det verkade som i alla fall 3 av oss kan då. Vad sägs?

PM skickat med min msn och mobilnummer till Zebulon och Nostalgia. Bara att slå en pling.

raincat

Veteran
Hej,

Jag återupptog nyligen rollspelandet efter bortåt 10 års uppehåll (är nu 32 år), och det har givit mersmak, så jag är också intresserad.

Jag tycker om fantasy och var en gång i tiden ganska tolkien-fanatisk, så lotr-spel verkar kul (jag har dock bara spelat gamla Sagan om Ringen (merp) och inte tittat på de nyare spelen). Spelstilsmässigt tycker jag om karaktärsinteraktion och gärna rollpersoner med utvecklade och sammanbundna bakgrunder, fast jag är ganska flexibel.

Vad gäller lokal så bor jag centralt och har rätt gott om plats för rollspelande.

Bestämde ni var och när ni tänkte träffas nu i veckan? Jag kommer gärna om möjligt (är upptagen måndag och onsdag kväll).

Nostalgia74

Veteran
well, vi kan lite olika tider :-/

Jag kan som sagt onsdag och torsdag...

:) och veckan efter kan jag nog alla dagar!

Raincat: Jag har nyaste LOTR spelet...ganska bra faktiskt. Särskilt för stämning och karaktärsskapande... reglerna kan vara si och så, men jag tycker man ska spela mer och slå tärningar mindre ;-)

Harmklinga

Veteran
Nostalgtia >> Skickade ett PM till dig med telefonnummer och msn. Enklare att kommunicera i det mediet normalt sett.

Förslagsvis kan vi tre; jag, Nostalgia74 och Zebulon träffas redan på onsdag denna veckan (och om någon annan kan är dem välkomna)och ta någon öl, och så träffas vi igen nästa vecka med resterande personer - det vill säga Moreau, Claes och Raincat i dagsläget, och så upprepar vi öl-proceduren.

Nostalgia74

Veteran
Halloj!!!

Jag ses gärna imorgon..säg bara vart och när! Runt kl 19 kanske?

Var det söder?

Harmklinga?
Zebulon?

/Mattias

Zebulon

Swordsman
Plötsligt har ett möte på jobbet blivit skickat så jag min onsdag blev låst.
Trist men det är inget att göra.
Kul om ni ses ikväll men vi snackade väl om en senare träff också?
Jag får haka på den helt enkelt.

/Max

zZzuperFly

Veteran
hmm
44årig småbarnsfar med fäbless för gurps (fantasy/sf) undrar om man får vara med på ett hörn, kan inte läsa hela tråden på jobbet men jag har försökt aktivera mina gamla spelare ett tag utan resultat - alla är upptagna med sina glin och sina karriärer.

Jag vill gärna hinna med mer än glinen och karriär skiter jag i, tror ni jag passar in?

LOTR systemet har jag ingen koll på men så länge det inte är obegripligt som ars magica eller dumt som ADnD så är jag med :gremsmile:

Nostalgia74

Veteran
ha ha ha vet inte hur du ser på LOTR-reglerna, men de är ju mest nåt att ha i bakgrunden. det mesta spelas ju fram och tärningarna ska helst hållas i bakgrunden.

;-)

vi får se till att ta den där träffen, och se om vi vill lira nåt! ikväll kunde ej max (zebulon) så då inväntar vi en kväll nästa vecka då fler än 2 kan :)

låter det vettigt?

Dr_Moreau

Veteran
Föreslår att vi snarast spikar en dag nästa vecka för en öl och lite samkväm. Jag är än så länge relativt obokad men detta kan ju ändras fort. Vad sägs om måndag?

Harmklinga

Veteran
Måndag funkar för mig, så även resterande dagar nästa vecka bortsett från Tisdag.

Dr_Moreau

Veteran
Ska vi säga Soldaten Svejk på Östgötagatan 35? Viss reservation för att det var länge sedan jag var där, men dom har god öl iallafall.
Kl 19?