Nekromanti Rollspelare i Stockholm 25-40 års ålder?

Harmklinga

Veteran
Sounds like a plan, 19 it is.

Jag iklär mig en svart keps med ett orange "H" som i Harmklinga för att lätt kännas igen :gremsmile:

Zebulon

Swordsman
Asch, jag kommer inte kunna vara där idag!
Hoppas ni har trevligt och kommer överens om allt mellan himmel och jord.
Glöm inte lilla mig som absolut vill vara med och lira och gärna är med på ytterligare en framtida ölträff.

/Max

Nostalgia74

Veteran
Kul att ses igår!

Vad tyckte ni andra?

Jag börjar gärna småfila på en kampanj så vi kan testa nåt äventyr och se vad som händer...

Zebulon

Swordsman
Finns det plats för nån som missade male bonding på Svejk?
Vilka var där förresten och vad kom ni fram till?
Blev det LOTR? Dagar, tider?

/Zeb

Harmklinga

Veteran
Nostaliga, Raincat, Moreau och jag dök upp. Det blev trevligt med tjeckiskt öl och lite diskret bläddrande i Lord of the Rings-rollspelet, samt en del rollspelssnack såklart.

Jag kommer gärna igång så snart som möjligt jag med.
Har ledigt nu på söndag redan, om nu söndagar var det föreslagna alternativet..?

Nostalgia74

Veteran
Tyvärr måste jag ju få upp lite äventyr på banan först ;-)

Men ni får gärna skicka era mailadresser till mig här, så kan jag börja fixa ihop skapandet av karaktärer etc...

Nostalgia74

Veteran
Tjena... har börjat uppbyggandet av karaktärer för Harmklinga och Dr Moreau...

Ni andra som vill vara med kan väl göra som dem, kontakta mig här via meddelanden direkt till mig, så kikar vi på vilka karaktärer ni vill spela :)

Anledningen till att ni ska kontakta mig direkt och inte skriva här, är för at ni ej ska veta vilka karaktärer vi bygger upp... ;-)

Cairbear

Veteran
Hej alla glada.

Hur har det gått med att kicka igång rollspel?

Jag vill MYCKET gärna vara med och lira! Jag är en sucker for fantasy, men lirar även andra rollspel med stor behållning. Jag har spelat lite rollspel av och till, men nu var det alldeles för länge sedan, så om det finns något projekt igång är jag mer än intresserad att haka på.

Jag är 31 år, och bor med min familj bestående av mig själv, min fru och mina två barn (5 och 2,5år) i Vårberg (Skärholmen/IKEA) i Stockholms sydvästligaste avkrok.

Hoppas på ett snart igångsättande av rollspelande på hög nivå!

/Cairbear

blueskin

Veteran
tjohej,
verkar inte ha hänt ngt på tråden men jag vill ändå passa på att uttrycka mitt intresse för rollspelande. Är 34 år, gift, pluggar och jobbar samtidigt.

Lyssnar på: mogwai
Tittar på: Funny games US, Code Inconnu, Vår tids musik
Började spela: som tioåring

Jag har inte kunnat spela på ett par år nu pga av att flera i gänget fick tidsbrist. Saknar det otroligt! Spelar det mesta men de sista åren var det mycket Star Wars, Dungeons and Dragons/Forgotten Realms, Gurps fantasy och lite annat. Jag är dessutom vansinnigt förtjust i Paranoia. Bor i sthlm och spelar gärna i fantasymiljö. Ogillar powergaming, är mer intresserad av stämning och karaktärsutveckling. Spelar gärnast men är gärna SL också. Hör av er.

Jag har en god vän som tycker precis som jag - han spelar också gärna.