Jo, största problemet är ju just tidsbristen.. Det är helt ok att, när barnet är lite större, fara iväg ibland och spela och det är nog ganska viktigt att kunna göra det också (man behöver pauser ibland.. ) men min minsta dotter på 2.5 år nu är väldigt pappig av sig och eftersom min fru har diverse ryggproblem och så, har det inte alltid gått som planerat men det mesta går lösa tillslut så länge man respekterar varandra.
Tycker det låter väldigt bra med 1 dag var, även om det är risk att det blir varannan vecka kanske
Perfekt är ju om man har någon man kan hälsa på med ungen/ungarna eftersom det många gånger, beroende på vem man är iofs, kan vara så att "ledigt" kan betyda betydligt mer om man får vara HEMMA själv, än att fara iväg.
Sen är det ju så att det också (beroende på hur man är så klart, alla är olika) så kan det kännas väldigt jobbigt själv också att som Feuflux säger jobba, komma hem och äta, sen iväg och komma hem när alla sover.. Jag tycker t.ex. det har varit ganska jobbigt att inte träffa ungarna alls på hela dagen, men då har jag ju också varit ledig och tagit hand om väldigt mycket det första året + lite till.. Men det är som sagt viktigt att komma ifrån också, så man får ta igen det nästa dag
Jag har 3 barn totalt, på 9, 7 och 2.5 år, jag skulle kunna spela var eller varannan vecka ungefär utan problem. Kom bara ihåg att peppa partnern att också ta sig iväg/hjälpa till lite extra kanske innan du drar
Så länge sömnen funkar är det egentligen ganska lugnt
Lycka till och oroa dig inte.