Re: Rollspelarkategorier
Okej, du missade en, den heter "Alle-style" (Alle är jag liksom, *trummvirvel & massor av annat entré-oljud*):
Spelledarstyle:
Man skiter i sådana petitesser som att duscha, man ska ju ändå inte gå utanför dörren. Glufsar i sig chips så att man knappt kan kommunicera med spelarna och stinker skit i en månad framöver.
Man måste ha ett bra pokerface och förstöra stämningen när det är som roligast och bäst genom att säga saker som "Det kommer en flygande stålanka ner från himlen... han har K-pist och lädertanga, vad gör du?"; pokerfacet? Jo... för när man säger "Du ser ett troll klia sig i röven och titta på dig... han verkar hungrig" så vet inte spelarna om man är allvarlig eller inte och det sabbar stämningen skitmycket - dessvärre så har jag gjort det till en ovana så jag kan inte sluta, trots att det suger...
Beskriv saker så jävla detaljerat och onödigt som möjligt (okej, jag får beröm för det... men det tar timmar att göra saker som att bädda en säng), när man har tråkigt och slut på inspiration så kan man alltid dra upp lite bakgrundsdravel samtidigt som man tänker på annat - vilket ofta medför att man glömmer bort vad man har sagt och det blossar upp livliga diskussioner om det senare.
Regler för SLPn? Nää... vad är det för onödigheter, när jag vill att de ska dö, så dör de; man slår ibland 1T6, jämt = han får leva, ojämt = han dör. När jag vill att de gör stadsförstörande besvärjelser så lyckas de automatiskt - även om de inte har magikunskaper.
Beskriv allt så pessimistiskt som möjligt, som om världen skulle vara emot en och livet ett lidande - oavsett vem och vad man är.
Var skiträdd för att göra revolutionerande ändringar i Mundana, av någon sjuk anledning som jag inte själv vet om...
Helt plötsligt, mitt i äventyret, fäll en kommentar över hur onödigt det är att röka till exempel.
Det finns inga "normala" SLPn, antingen så suger de fett och är fumliga eller så är de Übermenschen som är proffs på allt och inget.
Observera att allt viktigt som kan förändra Mundana eller historien på något sätt döljs av till exempel en surig drake... så att det är inte finns kvar några stora spår efter förändringar.
Jag kan inte hjälpa det! Jag försöker men jag kan inte... trots det så tycker mina spelare att jag är skitbra. Undrar vad de skulle tycka om jag slutade med allt det där?
Spelarstylen:
Gör sådana sjuka saker som ingen frisk människa (eller någon över huvud taget) någonsin har gjort (exempel: hoppa ner från ett tak iklädd endast rosa läderbyxor med bjällror och en partyfärgad UZI... landa på skallen och fnittra hysteriskt).
Dö fyra gånger per spelmöte och lär dig rollpersonsgenereringen utantill - det går snabbare att avverka RPn då...
Fnittra alltid när RPn dör.
Överraska folk, exempel: "Maffiabossen erbjuder dig 1'000'000 Euro för att döda den där snubben... du tycker att det låter bra, vad gör du?" "Pussar han på näsan och sparkar han i bollarna!" (=död RP, men ändå...)
I Neotech och future-RPG: Ha alltid minst 14 pistoler på dig (med minst plus två magasin per styck), 2 hagelgevär (och jättemycket extraaammo), minst 1 K-pist (och mellan 2 till 8 magasin extra) och till sist en AK (med jättemånga magasin extra). Välj den sämsta ammunitionen, då måste man fylla luften med mycket mer bly än vanligtvis...
Okej... låter normalt? Vi har jävligt kul i alla fall... jag passar nog inte som spelare, men det är i alla fall den mytomspunna "Alle-stylen" (*trummvirvel & massor av annat entré-oljud*). Vill ni ha mig som spelledare/spelare? /images/icons/wink.gif
Jag har tråkigt...
/P|uT0NiUm, life sucks - give up.