Hux flux crux
Historica di Castania
- jag har ungefär 1100-1300hundra sidor anteckningar, teckningar och texter, allt handskrivet. Det mesta är korta utdrag, alla utan inledningar eller avslut (mer som minnesanteckningar alltså). Dessutom så tappade jag bort tre pärmar på bussen ner mot sundsvall en gång, men det var ett äventyr. Av alla dessa sidor, mest för att det är mycket teckningar och för att det är handskrivet, skulle det bli ett hundratal sidor text. Inget av detta skulle vara ett komplett spel, men en hejhujandes massa #"kultur och historia"#, ett par kartor och sånt. För en utomstående ser det ut som en hög med skräp skulle jag tro, skräp med text och teckningar på.
Varför det inte är skrivet, mest för att det är vackrare i fantasin än på papper och för att det går snabbare att fantisera nya landskap och berätelser än att få ner en vettig text.
Jag började med ett seriöst försök att sammanfatta världen (ja det är mer en värlsbeskrivning än ett spel), men kom fram till att jag inte egentligen var så .. jag ville helt enkelt inte att någon annan skulle "hitta dit".
Det hade blivit lite för mycket "helig mark", för att låta andra spela/spelleda i den världen.
Det där lät lite som skryt, men det är nog snarare tragik.
Varför lägga ner så mycket möda på något, för att sedan arkivera det ?
--
Har inte så många andra idéer, som jag inte testar via dogmat eller liknande.
Har jag otur så blir La Commedia Guerra, något åt hållet ovan.
Men så har jag en utväg när det gäller den, jag kan kanalisera det genom kortspelet (touchè).