Nekromanti Rollspelens grundare nyss fyllt pensionär

DanielSchenström

Swashbuckler
Jajemen, Gary Gygax fyllde 65 igår.

Utan honom hade vi nog inte suttit här och diskuterat vad hit points är för något i D&D, om friform är bättre än regelspel och andra mycket viktiga frågor.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Chansen att...

...han skulle få för sig att läsa här är väl i stort sett minimal, men iaf... Grattis Gary! :gremsmile:

entomophobiac

Low Prep High Play
Hoppas bara grundaren har vett nog att pensionera sig från spelskrivandet också... för något vidare innovativ verkar han knappast vara längre.

(Ento erkänner att han kanske inte är något jättefan av Gygax egna produkter, men har ändå en hel del respekt för mannen.)

DanielSchenström

Swashbuckler
"för något vidare innovativ verkar han knappast vara längre."

Har du läst Lejendary Adventures och hur är det, har funderat på att köpa det men sexiga fyrfärgsböcker från TSR lockar så mycket mer?

Johan K

Gammal & dryg
Oj då !

Se där ja !!
Tänk va´tiden går !
Undrar just själv om man kommer att speal när man själv är pensionär.. Tänk att få sitta på hemmet & litra D&D, M:UA eller nått sådabnt.

Balderk

Swashbuckler
Re: Oj då !

Tänkte svara... Se det här i stället. Det blev helt enkelt för OT i den här tråden.

Gary Gygax förtjänar en trevlig pension efter allt han gjort för oss! Men jag skulle gissa att han inte slutar jobba än på ett tag. Grattis Gary! :gremlaugh: Någon här som pratat med mannen (förutom Oldtimer?)?

/Balderk, som också tycker att vårdhems rollspel skulle vara schysst!

Gary_Gygax

Veteran
Well isn't this sweet?

Thank you, you bugger! And I DO read rollspel.nu. I'm a frequent lurker here. There's nothing as good as some Swedish roleplaying concepts to snatch. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hohohohoho!

Reveal yourself stranger! I'm sure a friend of yours but, how the heck do you know swedish? :gremtongue:

*undrar vem som driver med mig*

:gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: HAHAHA!

Jag önskar jag kunde ta åt mig äran här... men tyvärr är så inte fallet. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det har jag med kan jag meddela [nt]

[color:\\"black\\"] [/color]

DanielSchenström

Swashbuckler
Ursäkt i inlägget

Det första inlägget som jag började skriva på i D&D-forumet innehöll frasen "en av" som jag tappade bort i detta inlägg. Dave Arneson ska ha credit och om jag minns rätt finns det en tredje person i deras brädspelsklubb som också förtjänar sådant även om han inte får ha med sin text i som "co-creator".

Gary Gygax skrev sitt första rollspel med idéer från Dave Arnesons Blackmoor-kampanj och lade till många av sina egna regler och idéer. Det första rollspelet som gavs ut är Dungeons & Dragons.

entomophobiac

Low Prep High Play
Har du läst Lejendary Adventures och hur är det, har funderat på att köpa det men sexiga fyrfärgsböcker från TSR lockar så mycket mer?

Näe. Och jag kom på att Dangerous Journeys inte är helt nytt, så jag tar tillbaka det där om "innovativ". Fast om det ligger på samma nivå som Monte Cooks prylar (hej, här får du fem helt nya raser!) så är det inte vidare innovativt.