Nekromanti Rollspelens heliga graal-bok..

Saxifrage

Hero
D&D-historik

Jäklar! Den där var gammal! Jag trodde att den första D&D-utgåvan var den röda lådan, hur ser egentligen den tidiga historiken ut för D&D?

Jag såg förresten ett D&D utgivet som pocketbok en gång, dumt att jag aldrig köpte den!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det gjorde jag!

Köpte D&D Basic som pocketbok. Den mest ovanliga versionen av D&D jag har. Det var säkert samma som du tittade på. Jag köpte min på Lincon 2004.

M.

Saxifrage

Hero
Re: Det gjorde jag!

Jag köpte min på Lincon 2004

Då vill jag inte tänka på vad du betalade för den... jag ångrade mest att jag inte köpte den på 80-talet när den kostade under hundringen.

Dock är jag nöjd med att jag köpte ett ex av ur-Mutant i lila lådan, på 90-talet för 40 spänn.

entomophobiac

Low Prep High Play
Hmm. Kanske inte alla är rollspelsrelaterade, men i min samling - och det jag själv lägger mest värde på är nog...

Colonial Marines Technical Manual. Förbaskat svår att hitta, åtminstone när jag letade efter den. Men trägen vinner.

Warhammer FRP 1st Hardback. Några andra sa det också - men det tål att sägas igen.

Call of Cthulhu 20th Anniversary Edition. Jupp. Snygg bok - det räcker.

I övrigt? Tja, ett komplett The Whispering Vault? Inte det? Äsch. Kommer jag inte ihåg så är det inte viktigt.