Jag blir ju väldigt nyfiken på vad du stötte på för konstigheter. Har tyvärr inte kvar de flesta av mina gamla spel, så jag kan inte kolla själv.Ärligt talat ville jag mest skriva vilken jävla chock jag fick. På precis alla plan var det så extremt stora skillnader att jag nästan trillade av stolen. Bara exemplet med att slå ihjäl en råtta för att ens mamma ber en, eller de två snubbarna som letar efter ett lamm som visar sig ha stulits av babianerna Screetch och Bellow. Samtidigt som ett kapitel inleds med att förklara att man kan uppleva sånt som i Sagan om Ringen. Jag kan inte minnas några lammstjälande babianer i Tolkiens verk... (därmed inte sagt att det inte är fantastiskt med babiantjuvar, vilket jag gissar att någon kommer påpeka annars...)
Men jag kommer nog inte göra något mer av den här tråden. Den for iväg åt så många konstiga håll att jag inte tänker lägga tid på att försöka styra den.
Ett spel jag faktiskt har är första versionen av Mutant. Jag tog fram det för ett tag sedan och lekte med tanken att köra det igen. Men jag läste aldrig så noga att jag kom förbi det nostalgiska skimret och faktiskt såg vad det står i texten.