Nekromanti Rollspelet Gamma World??

Johan K

Gammal & dryg
Nu när man har sommarlov så blir det ju att man hänger mer än brukligt i sin lokala rollspelsbutik...
Där så hittade jag rollspelet Gamma World. Har aldrig ens varit i närheten av att höra talas om detta rollspel. nyfiken som man är, så tänkte jag höra med er här. Är det någon som testat det & vill ge nån form av recension & sådant..

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det var en stark inspirationskälla till gamla Mutant, fast med mycket, mycket, mycket högre gonzo-nivå.

Vilken version var det du såg? Det har varit rätt olika genom åren. Senaste är samma princip som D&D 4ed, rutplan, markörer. Fast de har gjort samlarkort av förmågorna.

Johan K

Gammal & dryg
Oj, viken version...
Det har jag tyvärr ingen aning om, men kan ta reda på det.
I övrigt, tackar för svaret!

För övrigt, har du testat någon av versionerna??

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Jag kan rekommendera den här länken... Den ger en god känsla av stuket på spelet och hur den förändrats över tiden: Gamma Hey!

//EvilSpook

Rickard

Urverk speldesign
EvilSpook said:
Jag kan rekommendera den här länken... Den ger en god känsla av stuket på spelet och hur den förändrats över tiden: Gamma Hey!
För den som tycker att det är mycket text; den är helt klart läsvärd. Väldigt roligt skrivet och sidan borde ha kultförklarats sedan länge hos rollspelare. :gremsmile:

/Han som gillar att författaren slänger in kommentarer om Gygax dotter ibland