Du menar alltså att spelet inte handlar om skor?Är det bara jag som är så trist att jag direkt associerar till SkoDon?
… kan ju bro på att det är samma ord?!Är det bara jag som är så trist att jag direkt associerar till SkoDon?
... as much as Gumshoe... men japp, det nöts rätt många skor. I snitt tre-fyra par om året (per person).Du menar alltså att spelet inte handlar om skor?
Tänkte på skoaffären SkoDon. Men det kanske är en bra association till spelet. My bad.Du menar alltså att spelet inte handlar om skor?
Low-level-fantasy eller grisodlarhistoriskt, nåt som inte fokuserar/anspelar på heroiskt berättande (även ett ord som funkar utomlanders och låter ”nordiskt”).Vad är tanken bakom namnvalet? Vad är det för associationer du vill väcka?
Jag förstår inte hur ordet i sig får ihop det med den associationen.Low-level-fantasy eller grisodlarhistoriskt, nåt som inte fokuserar/anspelar på heroiskt berättande (även ett ord som funkar utomlanders och låter ”nordiskt”).
om äventyret av regelbitande brädspels och tågbanefantast. Ska nog tolka det som beröm!Nyandligt mumbojumbo
Det där är väl ändå ett skoblock?Jag förstår inte hur ordet i sig får ihop det med den associationen.
För jag blandade ihop det först med "skohorn" och sedan tänkte jag bara på detta.
Började läsa, men gick över till att ögna igenom texten efter ungefär halva. Det är rätt rörigt. Nu har du redan skapat en tråd om äventyrsskrivande men jag hade gärna sett några grafiska förklaringar snarare än att allting är i löpande text. Lägg till att du ibland (exempelvis "hundarna") pratar om saker som inte förklaras förrän efter några sidor.(Ska bara skriva in efterdyningar och konsekvenser men någon av er kanske vill läsa den ändå) Google doc.
Flodvågens skugga/Umbrarum