Nekromanti Rollspelsäventyr med lite sagovibbar

Eksem

Champion
Ja, som typ Vildhjarta och Vinterskogens hemlighet till DoD6 alltså. Jag letar efter liknande äventyr, system spelar ingen roll. Däremot får de gärna vara bra. Kan ni några?

solvebring

Superhero
Har du kollat allt material på var kategoriflik på Runan?
Det kanske gömmer sig något där.
Jag tog faktiskt det där systemlösa spökhistorie-scenariot från Fantasy där och använde mig av en gång.

Poseur

Swashbuckler
Jag kan kanske inte länka till några sago-äventyr men kan upplysa om att man brukar få väldiga sagoideer av att läsa diverse myter och legender.
att rekomendera är dock asiatiska, mellanamerikanske och obskyra grekiska myter och legender då spelare offtast brukar kunna känna till nordiska och europeska legender och myter.

(ganska onödigt inlägg kanske men jag brukar få bra ideer av att läsa myter och legender iaf)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Kan flika in att det ofta kan vara en väldig skillnad på myter och folksagor i fråga om känsla. Folksagan är för det mesta lågmäld, då den antas äga rum i något som inte är allt för skilt från den egna tillvaron. Myter, däremot, kan innefatta gudar, demoner, jorden som rämnar och himlen som faller ned. Det kan vara bra att hålla isär dem, så att man inte försöker passa in, till exempel, den nordiska folksagans jättar och den nordiska mytologins jättar i samma ramverk.

Johan K

Gammal & dryg
Jag fastnade för RM´s Vattnaskymmel-trilogi. Har inte hunnit speal det, men läst stora delar av det & fastnat för dessa äventyr. De finsatt ladda ner på RM´s hemsida.

Eksem

Champion
Tack för tipsen allihopa, men finns det inte material som INTE är skrivet för DoD6? Gamla Dungeons and Dragons-utgåvor eller så då?

MrG

Swashbuckler
Ingen aning om hur man kan hitta det, men Gargarisma skrev en bunt sagoscenarion i mitten av nittiotalet. T.ex så är Greve Gustens jäld ett av de scenarion som jag hört mest lovord över.

-Gunnar (som kan sakna att så mycket bra skrivs för konvent, men sedan döden dör)