Nekromanti Rollspels inköp 2008

GnomviD

Heresiark
Burning Wheel Revised (som jag älskar det jag läst hittils, även om Mouse Guard verkar mer i min smak.
CthulhuTech (... meh)
Trudvang äventyrare (som innehöll en del balla grejer, men tyvärr fokuserade mer på nya förmågor snarare än rolltolkningsstöd)
AD&D: The Complete Ninja Handbook (GothCon-auktionen, kunde inte motstå)
Fae Noir (som verkar ha en småhäftig setting med ett dåligt system)
En Garde!: I skuggan av la Fronde (rea-inspirerat impulsinköp på GothCon, utifall att man någon gång faktiskt spelar En Garde. Har bara öppnat och kikat på illustrationerna hittils)
Panty Explosion (som jag misslyckas med att få ihop en grupp till)
Transhuman Space (awesome setting, men den känns lite ospelbar)
Changeling: the Lost (som jag älskar, men inte lyckats spela ännu)
Unknown Armies (som jag ännu inte hunnit läsa något djupare i, trots att det verkar riktigt häftigt)

Årets inköp har mest varit litteratur, och jag har inte hunnit spela ett enda av dem (utom TÄ, men whatever). Tror nog ändå att titeln årets inköp faller till Panty Explosion, tätt följt av Burning Wheel.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
GnomviD said:
Årets inköp har mest varit litteratur, och jag har inte hunnit spela ett enda av dem (utom TÄ, men whatever). Tror nog ändå att titeln årets inköp faller till Panty Explosion, tätt följt av Burning Wheel.
Jag ser på din handstil att du måste vara en mycket vacker och klok person.

(själv minns jag inte vad tusan jag köpt i år så jag låter bli att säga så mycket... eller jo! Faery's Tale Deluxe tjackade jag i New York med lite annat skrot. Och så Solar System direkt från Finland. Och Nostalgi och Haragada via ombud... nåja.)

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Rollspelsinköp 2008

Det är bra att någon annan tar tag i saken när jag nu är så saktfärdig. :gremlaugh: (För den som är intresserad kan jag länka till förra årets tråd. Länken till året innan funkar dock inte längre, men det får man leva med.)

Coriolis
Tornet mot stjärnorna
Berättelser från Staden
In a Wicked Age
Cold City 1.1
Haragada
Nostalgi
Trail of Cthulhu
Exalted 2e
Dreams of the First Age (till Exalted)
D&D4 Core Set
Solar System
Mutant Chronicles 2e på svenska (trodde det var finare skick, annars är det inte så värt att ha ett ex på varje språk)

Hmm. Mer än jag faktiskt trodde, ändå. Nu har jag däremot knappt något på min önskelista. Eller, jo, jag ska ju ta och köpa Höstdimma och Oskrivna blad i dagarna.

Mest nöjd är jag med In a Wicked Age, samt D&D-böckerna pga priset (förhandsbeställning från Amazon.com när dollarn var som billigast, och jag lär ju spela spelet förr eller senare). Minst nöjd är jag nog med Dreams of the First Age, jag fattar verkligen inte varför jag köpte det. Äh, det var också billigt i alla fall.