Hej alla rollspelare! Jag och mina vänner har en hemsida med tillhörande s.k. podcast, och i den senaste podcasten bestämde vi oss för att pröva att spela rollspel (Star Trek-rollspelet från Decipher, för er som undrar) och spela in resultatet. Eftersom vi alla tre är nybörjare blev det kanske inte världens bästa spelomgång, men vi gjorde det mest som ett kul experiment.
Jag har sett andra ljudinspelningar av rollspelsessioner på engelska (bland annat till Call of Cthulhu), men mig veterligen är det här det första svenska försöket (rätta mig gärna om jag har fel). Vad tycker ni, skulle podcasts kunna vara ett gångbart medium för rollspelande?
(Om ni är extra nyfikna lade jag också upp lite extramaterial till podcasten på vårat forum.)
Jag har sett andra ljudinspelningar av rollspelsessioner på engelska (bland annat till Call of Cthulhu), men mig veterligen är det här det första svenska försöket (rätta mig gärna om jag har fel). Vad tycker ni, skulle podcasts kunna vara ett gångbart medium för rollspelande?
(Om ni är extra nyfikna lade jag också upp lite extramaterial till podcasten på vårat forum.)