Nekromanti Rollspels romaner

Bifur

Veteran
Khan;n337545 said:
Annars vill jag tipsa om Sagan om Ringen, baserade på världen från MERP. :)
Måste bara gilla detta en gång till!

Bifur

Veteran
Det finns en Götterdämmerung-roman av Theo Bergqvist har jag för mig, men jag lyckas inte googla fram namnet just nu... eller är det bara en historisk roman?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Bifur;n337554 said:
Det finns en Götterdämmerung-roman av Theo Bergqvist har jag för mig, men jag lyckas inte googla fram namnet just nu... eller är det bara en historisk roman?
Kabal, ursprungligen menat att bli ett äventyr till Götter enligt Jörgen Karlssons recension.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Coriolis finns ju på roman som bygger på spelet, men den är på engelska så den räknas väl inte heller ...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Ulfgeir;n337543 said:
De blå regnens tid?
Jepp, skriven av Björn Holm. Hans roman Kungens sista skärv, som utspelar sig i Stockholm 1718 är skriven som om den bygger på en serie rollspelsäventyr. Några äventyrare försöker sig på en heist, att stjäla något värdefullt ur Riksbankens valv. Det går sisådär. Påminner om en del Traveller-äventyr jag spelledde kring 1980.

Jocke

Man med skägg
En jättetjock självpublicerad volym med namn ”Tappra äventyrare sökes” stod länge och samlade damm på SF-Bok i stockholm. Den var enligt mina vaga minnen någons kampanj omskriven till underhållning.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jocke;n337562 said:
En jättetjock självpublicerad volym med namn ”Tappra äventyrare sökes” stod länge och samlade damm på SF-Bok i stockholm. Den var enligt mina vaga minnen någons kampanj omskriven till underhållning.
Djärva äventyrare sökes, en Enemy Within-krönika. 453 sidor, 68 kapitel.