Bifur
Veteran
Måste bara gilla detta en gång till!Khan;n337545 said:Annars vill jag tipsa om Sagan om Ringen, baserade på världen från MERP.
Måste bara gilla detta en gång till!Khan;n337545 said:Annars vill jag tipsa om Sagan om Ringen, baserade på världen från MERP.
Kabal, ursprungligen menat att bli ett äventyr till Götter enligt Jörgen Karlssons recension.Bifur;n337554 said:Det finns en Götterdämmerung-roman av Theo Bergqvist har jag för mig, men jag lyckas inte googla fram namnet just nu... eller är det bara en historisk roman?
Jepp, skriven av Björn Holm. Hans roman Kungens sista skärv, som utspelar sig i Stockholm 1718 är skriven som om den bygger på en serie rollspelsäventyr. Några äventyrare försöker sig på en heist, att stjäla något värdefullt ur Riksbankens valv. Det går sisådär. Påminner om en del Traveller-äventyr jag spelledde kring 1980.Ulfgeir;n337543 said:De blå regnens tid?
Djärva äventyrare sökes, en Enemy Within-krönika. 453 sidor, 68 kapitel.Jocke;n337562 said:En jättetjock självpublicerad volym med namn ”Tappra äventyrare sökes” stod länge och samlade damm på SF-Bok i stockholm. Den var enligt mina vaga minnen någons kampanj omskriven till underhållning.