Nekromanti Rollspels skapande

ophelia

Veteran
Re: Musrollspelet

jag ska setill att se över vad jag har skrivit i dagsläget sedan ska jag lägga ut en bifogad fil här =)
ha tålamod, någon dag bara...

Troberg

Sinister eater
Det är nog problemet de flesta har. Jag är också trött på pragmatiska viktigpettrar som jämt frågar "hur blev det sen?" utan att tänka på att det är skapandeprocessen som är det mest givande för skribenten.
Håller med, till stor del i alla fall. För mig är det likgiltigt om jag får en "färdig" produkt, det intresserar inte mig. Det som är viktigt för mig att att jag får något som är bättre än det var senast jag tittade på det. Mitt mål är kontinuerlig förbättring, inte en viss nivå. En riktning, inte en mållinje.

Heck, man är väl programmerare! Det finns alltid en version till att göra, altid något man kan förbättra.

Genesis

Ni dés ni maître
Hrmm, visst ja...

Jag hade tänkt hjälpa honom att utveckla det, men tyvärr har det runnit ut i sanden.. Antagligen för att ingen av oss hörde av sig till varandra..
Jo, det och för att jag är alldeles för lat. Enda anledningen till att jag slutförde Maus var för att jag kunde skriva det på en eftermiddag allt som allt, vilket innebar att jag inte hade tid att tröttna på det. När jag fick lite respons så blev jag peppad att utveckla det, och skrev faktiskt en ny text som förklarade regelsystemet lite bättre. Sedan tröttnade jag. Vem vet? Jag kanske får lust igen någon annan gång och faktiskt utvecklar spelet utan att tröttna.

Troberg

Sinister eater
Re: Hrmm, visst ja...

Jo, det och för att jag är alldeles för lat. Enda anledningen till att jag slutförde Maus var för att jag kunde skriva det på en eftermiddag allt som allt, vilket innebar att jag inte hade tid att tröttna på det.
Det var precis det som gjorde att jag startade Dogma-utmaningen. Jag tyckte att det var dags att folk skulle få en ärlig chans mot latheten och faktiskt lyckas slutföra något.

Quadrante

Grisbonde
Mea culpa

Här har man varit borta ett par dagar och kommer hem och märker att ens inlägg uppfattas som att man (jag) dissar eller tillrättavisar.Jag kan erkänna att jag "OT:ade" lite, men det var meningen som ett svar.

Kängan var egentligen riktad utåt, till Ophelias "försvar"(och andra som ber om hjälp här); den lilla stund jag sväng runt här har jag märkt den tendens jag skrev. Tyckte det var synd att en ny på forumet inte fått några svar.helt uppenbart borde jag lagt in det som en ny tråd.
Men mitt fel , ska gå kurs i kommunikation.(faktiskt)