Håller med, till stor del i alla fall. För mig är det likgiltigt om jag får en "färdig" produkt, det intresserar inte mig. Det som är viktigt för mig att att jag får något som är bättre än det var senast jag tittade på det. Mitt mål är kontinuerlig förbättring, inte en viss nivå. En riktning, inte en mållinje.Det är nog problemet de flesta har. Jag är också trött på pragmatiska viktigpettrar som jämt frågar "hur blev det sen?" utan att tänka på att det är skapandeprocessen som är det mest givande för skribenten.
Jo, det och för att jag är alldeles för lat. Enda anledningen till att jag slutförde Maus var för att jag kunde skriva det på en eftermiddag allt som allt, vilket innebar att jag inte hade tid att tröttna på det. När jag fick lite respons så blev jag peppad att utveckla det, och skrev faktiskt en ny text som förklarade regelsystemet lite bättre. Sedan tröttnade jag. Vem vet? Jag kanske får lust igen någon annan gång och faktiskt utvecklar spelet utan att tröttna.Jag hade tänkt hjälpa honom att utveckla det, men tyvärr har det runnit ut i sanden.. Antagligen för att ingen av oss hörde av sig till varandra..
Det var precis det som gjorde att jag startade Dogma-utmaningen. Jag tyckte att det var dags att folk skulle få en ärlig chans mot latheten och faktiskt lyckas slutföra något.Jo, det och för att jag är alldeles för lat. Enda anledningen till att jag slutförde Maus var för att jag kunde skriva det på en eftermiddag allt som allt, vilket innebar att jag inte hade tid att tröttna på det.