Nekromanti Rollspels-trivia! [kul grej] :o)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Såhär går det till: Alla får svara på frågorna. Den som först klarar frågan skriver en ny fråga som man ska svara på. Den som klarar den frågan skriver nästa och så vidare.

Jag hoppas att ni moderatorer och administratörer inte blir alltför arga på mig för att jag skriver det här. :gremfrown:

---

Vi börjar med en enkel fråga.
Vad heter företaget som har skrivit rollspelet Eon?

Skuggvarg

Hero
Lätt som en plätt

Neogames.
Jahapp, ska jag hitta på en ny fråga då:

Hur många rollspel har Skuggvarg på sin hemsida?

/Skuggvarg

Ghorgareth

Warrior
Jag som såg fram emot en vettig konversation på detta forumet. Jag undrar om det är så att detta börjar bli en samlingsplats för underliga ämenen som inte tas upp någon annanstans.

zuntona

Swordsman
Vi rollspelare är ju inte som alla andra. Det är bra vi har nåt ställe att snacka om all skit som dyker upp i våra smått galna hjärnor.

Skuggvarg

Hero
Re: Lätt som en plätt

Fel, faktiskt. Kanske inte borde säga hur många det är, med tanke på att någon annan kanske svarar rätt. Men om vi säger så här: Jag syftar på de rollspel som finns tillgängliga på siten, alltså nedladdningsbara.

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Nåt kul ska man väl få ha? Man kan ju få slappna av lite ibland och ta det lite mindre seriöst, utan att det blir direkt oseriöst.

/Skuggvarg

zuntona

Swordsman

Jaså du mena så. Då säger jag två styckna.

Skuggvarg

Hero

Japp, det var rätt svar! Du vinner en kokosnöt. Nu är det din tur att ställa en fråga.

/Skuggvarg - som undrar lite vilket rollspel Zuntona räknade som nummer tre?

zuntona

Swordsman

Zuntona orka inte gå in på hemsidan först så han gissa på ett tal som han tyckte passa, sen kolla han.
Okej en fråga.

Vilken sida i senaste codex så har Krille en notis som börjar:
Höst är bra för rollspel.

Ghorgareth

Warrior
Sant, men kan man inte ha ett avreageringsforum till sådana saker. Jag menar inte att det är fel på sådana här saker. Men jag är på detta forum för att disktura "Rollspel
Ett allmänt diskussionsforum för rollspel. Här kan man diskutera allt möjligt kring rollspel, hur reglerna fungerar i ett specifikt rollspel eller nån fråga om världen eller vad som helst.
" Jag vill inte förarga någon, men finner det i viss mån störande att "oviktiga" trådar tar så stor plats från andra diskussioner.

zuntona

Swordsman
Men de här är ju ett test hur stor kunskap du har om rollspel. Du kan göra det både seriöst och oseriöst och rollspel.nu har inga oseriösa forum för oss att dösnacka på så får vi ju göra det på ett av dom som finns.

[kul grej]

Du kan ju alltid ignorera de trådarna då, du måste ju inte läsa allt.

Speciellt såna som är markerade med [tramseri] eller [kul grej]

Ghorgareth

Warrior
Detta är det bästa att göra det på, det håller jag med dig om. Men ändå... :gremfrown: Jaja, jag får väl finna mig i det...

Ghorgareth

Warrior
Re: [kul grej]

Jo, men de tar ändå plats på min skärm och trycker oerhört fort ned trådar som handlar om mer seriösa saker.

Skuggvarg

Hero

Sidan 70...har jag hört...*ler*

Nå, hur många inlägg har Zuntona gjort, under sin tid här?

/Skuggvarg

141 i skrivande stund.

Ny fråga: Vad heter "huvudpersonen" i Västmarks introduktion och varifrån kommer han/hon?

Skuggvarg

Hero

Jag vet svaret, men nu tänker jag inte svara, för då måste jag ställa en ny fråga, och det har jag inte lust med.

/Skuggvarg - lägger ner sitt deltagande i trivian, för att inte hamna för långt ute i OT-träsket