Nekromanti Rollspels-trivia! [kul grej] :o)

Sodivra

Champion
Re: [kul grej]

Tja, dom trycker ju ändå ner = stjäl uppmärksamhet.. Vill man slippa att trådar försvinner på "sidan 2" så är det bäst att köra "Aktiv senaste 2 dagarna" eller så. Det är ju bara bääääst..

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Ordet för ambassadör...

Ordet för ambassadör på Felya är Delenn !!

Följdfrågan blir:

I vilket humor-rollspel får man sina karaktärer i ett högst reelt sexpack ?

/Naug

entomophobiac

Low Prep High Play
NeoGames...

Följdfråga:
Vad heter spelet som In Nomine baseras på och vilket land gavs originalet ut i?

Balderk

Swashbuckler
Re: [kul grej]

Det där med aktiv... har jag aldrig testat faktiskt... Men visar man tillräckligt många per sida försvinner de inte ned... själv visade jag sjuttio stycken ett tag... men det blev väldigt långa laddningstider då... nu visar jag 30-40 nånting... då tar det ett tag för dem att försvinna till sidan 2...

/Jonas

Balderk

Swashbuckler
Re: Paranoia [nt] OT

Usch och fy! Såg att du bara hade två stjärnor och att hela sex användare hade röstat fram det... Så kan man ju inte ha det eller hur?

/Jonas-skipar rättvisa bland orättvisa betyg

Re: Paranoia [nt]

Eftersom Oldtimer inte bidrog med en fråga efter sitt korrekta svar så gör väl jag en.

I vilket rollspel var en massa människor fantasyvarelser, bara de visste inte om det?

Staffan

Myrmidon
Slamkrypare!

In Nomine baserar sig på *två* franska spel: Magna Veritas och In Nomine Satanis. I MV spelar man änglar och i INS spelar man demoner. När Evil Stevie & Co. översatte spelen och anpassade dem till en amerikansk marknad så slog han dessutom ihop dem till ett spel med både ängel- och demonmöjligheter.

Hmm... ny fråga...
Vilken NPC till (A)D&D beskrivs som "Så skruvad att han behöver en korkskruv för att få på sig sin kåpa på morgonen?"