Jimmy Wilhelmsson: spelpappan.seKhan;n173806 said:Som titeln säger - har ni några tips på bra rollspelsbloggar som inte är spelrapporter och spelkrönikor? Folk som pysslar med sitt eget hobbyregelsystem, reflekterar över hobbyn, rescenserar spel etc...
Jag förlorade flera timmar åt den bloggen, och det är ditt fel!zonk;n173940 said:http://goblinpunch.blogspot.se/ - en verklig idéspruta som även klämmer ur sig många vettiga tankar. Hans dungeon checklist är grym, t.ex.!
Den är grym! Idéerna kanske inte är användbara varje gång, men de är alltid uppfinningsrika och genomtänkta.Fjodor Pollett;n174708 said:Jag förlorade flera timmar åt den bloggen, och det är ditt fel!
Rekommenderas starkt, allt jag har läst där har varit fantasifullt, skruvat och inspirerande.
Vill särskilt framhålla hans tankar om Inspiration i D&D5e. Har snott dem nästan rakt av.Säkerhetståget;n175135 said:AngryGM
Författarstilen kan vara en aquired taste men har väldigt mycket solida tips för framförallt mer traditionella spel. Jag uppmanar alla att läsa hans serie om äventyrsskapande där han lägger fram ett väldigt solitt ramverk för vad som ska med i planeringen av ett äventyr.