Christoffer
It's all pig.
Classic Traveller vore ju fett att prata om. Skulle kunna köra både det och Trollbabe oavsett om det talas om dem eller ej.
Ja! Det vore jättekul att diskutera. Jag *vill* älska det men stör mig på en miljon små detaljer. Visst var det du Zonk som skrev uttömmande om det spelet på annan plats?Warhammer fantasy roleplay 2e!
Har lirat det, har det i hyllan, älskar det, borde läsa!
Oj, jag vet inte riktigt. Har jag skrivit om det? Jag kommer inte ihåg! Men - jag älskar exploderande skada och hur magin funkar med större fara ju mer kraft man lägger i det, och det skitiga, eländiga renässanslivet i städerna och de stenmörka och livsfarliga skogarna därikring, fyllda av beastmen och vampyrer och grönskinn, jag älskar yrkena och slumpade RP som försöker kämpa sig vidare och överleva i en elak värld. Men visst finns det ett otal attack-varianter och andra handlingar i närstrid och lite sånt pyssel.Ja! Det vore jättekul att diskutera. Jag *vill* älska det men stör mig på en miljon små detaljer. Visst var det du Zonk som skrev uttömmande om det spelet på annan plats?
Eller var det någon annan Warhammer fantast?
- Vindsjäl
- Bonus! Spelets författare @ceruleanfive håller i en session!
Finns att läsa online, även om man förlorar mycket av spelets form:
- Hypertellurians
Jag kan lägga en extra röst på Wicked Ones, jag var en av backarna och är djupt sugen på att titta närmare.Ett förslag är att ta ett spel som baseras på Forged in the Dark, dvs. ett som tillämpar Blades in the Dark, för att jämföra hur det kan göras; Wicked Ones var en Kickstarter men där skaparna valde att släppa reglerna gratis ett tag senare. Spelet går ut på att bygga din dungeon, plundra bygden runt om och locka till dig fler "kollegor" – och försvara hela sk*ten emot egoistiska, framgångsfientliga äventyrare som bara kommer och förstör av ren girighet.